Cenu nákupu můžete dostat nazpátek. Stačí strefit sportovní výsledek | E15.cz

Cenu nákupu můžete dostat nazpátek. Stačí strefit sportovní výsledek

Zákazníci více než tří stovek prodejců v systému firmy RedCrox mohou vsadit hodnotu účtenky na sportovní výsledek. Když se strefí, dostanou zpět peníze utracené za zboží.

Na 300 tisíc lidí se zúčastnilo beta testu systému RedCrox, který vyvíjí stejnojmenná začínající pražská firma. Pokud zaregistrovaný uživatel koupí třeba telefon nebo kalhoty u prodejce zařazeného do systému, může vsadit hodnotu účtenky na určitý sportovní výsledek. Například kdo skončí pátý v nejbližším závodě formule 1. Úspěšný sázkař pak dostane zpět celou cenu zboží.

Projekt koordinuje zakladatel firmy Stephen Flanagan, irský podnikatel trvale žijící v Praze. „Sport je moje vášeň, přivedl mě kdysi k on-line sázení a nakonec i k RedCroxu,“ říká Flanagan.

Se systémem už spolupracují tři stovky společností, mezi nimi Alza, Baťa, FotoŠkoda, Knihy Dobrovský, Sconto Nábytek či Zoot. Pro ně funguje sázková hra jako marketingový nástroj lákající zákazníky.

Motorkářům má při nehodě automaticky volat pomoc nová aplikace. Pracuje na ní český start-up

„Platforma získala přes čtyřicet tisíc uživatelů, zhruba třetina je z Česka. Uživatele máme v sedmnácti zemích. Součet hodnoty účtenek, se kterými se hrálo, se rychle blíží sto milionům korun,“ uvádí ředitel pro globální rozvoj obchodu Roman Cabálek. Systém nepotřebuje licenci pro hazardní hry, protože zákazník nic neriskuje.

RedCrox si z každého zprostředkovaného obchodu bere od prodejců provizi v řádu jednotek procent. Nabízí za to složitý algoritmus generující takové otázky, aby byly dost atraktivní pro sázkaře, ale zároveň se peníze nevracely příliš často, což by nebylo výhodné pro prodejce.

„Bavíme se spíše o vědomostní hře, kde je šance na výhru mnohem vyšší než v obvyklých účtenkových loteriích. Například u fotbalových otázek se pravděpodobnost výhry pohybuje kolem 1 : 40,“ připomíná Cabálek.

Start-up koncem loňského roku vybral na svůj rozvoj pět milionů korun v crowdfundingové kampani na portálu Fundlift.cz. Z toho dva miliony věnoval jediný přispěvatel, což je rekord v dosavadní historii tuzemského crowdfundingu. Firma má v Česku tým deseti pracovníků a spolupracuje s vývojáři v Teheránu a v Almaty.

Startup Ambrosia kupuje krev od mladých lidí pro transfúzi a „omlazování“ starších. Bohatí zákazníci jsou i ze Silicon Valley