Branický most dostane po více než šedesáti letech druhou kolej, ta povede až na Spořilov

Most Inteligence

Most Inteligence Zdroj: profimedia.cz

Most Inteligence
Branický most je vysoký 19 metrů.
Branický most
Branický most
Branický most
10
Fotogalerie

Takzvaný Most Inteligence spojující Malou Chuchli a Braník se dočká zásadní proměny. Správa železniční a dopravní cesty plánuje na stavbu přidat druhou kolej, která bude pokračovat dále do Krče a na Spořilov. Nově po mostě začnou jezdit i osobní vlaky a ten by se tak měl stát důležitou pražskou železniční spojkou. Stavba dosud jednokolejného úseku by mohla začít do pěti let. Uvedl to server Zdopravy.cz.

„Stavba souvisí se zkapacitněním trati pro budoucí tangenciální linku S71, bude rovněž řešit modernizaci stanice Praha-Krč pro možnost vybudování nového přestupního terminálu metro D/vlak,“ řekle serveru Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele SŽDC.

Podle jeho slov bude trať důležitá i pro odklony vlaků při výlukách v pražském železničním uzlu, správce železnic by ji využil například při chystané rekonstrukci železničního mostu na Výtoni. Poslední úpravou tohoto úseku bylo zbudování vlakové zastávky u stanice metra Kačerov.

Plánovaná dvoukolejná trať je součástí již oznámeného plánu nové osobní linky S71 z Radotína do Běchovic. Proti této lince se ohradili především nákladní dopravci. Ti se obávají dalšího omezení kapacity. „Bez investic do rozšíření infrastruktury v Praze se nedá pomýšlet na zásadní navyšování výkonů osobní dopravy,“ uvedl výkonný ředitel sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz Oldřich Sládek.

Branický most, dokončený v roce 1955, byl původně plánován jako dvoukolejný. Dvoukolejná měla být i navazující trať ve směru do Krče. Do provozu byla ale nakonec uvedena pouze jedna kolej s tím, že druhá nebyla vzhledem k menšímu vytížení trati potřeba.