Rostoucí zájem o letenky prudce vyhnal obrat portálu Letuška.cz

Airbus A330neo, ilustrační

Airbus A330neo, ilustrační Zdroj: Profimedia

Český prodejce letenek Letuška.cz prodal loni 395 tisíc letenek a jeho obrat díky tomu meziročně narostl o čtvrtinu na 3,5 miliardy korun. Vstup do roku 2018 zahájil rekordním měsícem, kdy portál zprostředkoval přes čtyřicet tisíc letenek v hodnotě 360 milionů korun, informovala společnost.

Zatímco v roce 2016 prodala Letuška celkem 294 560 letenek, loni to bylo 395 tisíc. Na prodaných letenkách se z poloviny podílela korporátní klientela, druhou polovinu tvořil internetový prodej. Menší část z nich, zhruba čtyřicet procent, tvořily letenky nízkonákladových dopravců. Pod výrazný růst se podepsala také už čtyři roky po sobě klesající cena letenek.

Loni se dostala na dlouhodobé minimum, když spadla oproti roku 2016 o 560 korun na průměrných 8 900 korun.

„Daří se nám oslovovat nejen soukromé cestovatele, ale i firemní klientelu, která tvoří významný podíl prodejů. Na pražském letišti sílí konkurence, která tlačí ceny letenek dolů, kromě toho posiluje koruna a výhled ekonomiky je celkově optimistický, takže Češi, kteří jsou hladoví po cestování a mají v průběhu roku obecně více dovolených, se mohou častěji vydávat do zahraničí. Navíc stále přibývá služebních cest,“ komentoval Josef Trejbal, ředitel Letušky.cz.

Češi loni u Letušky nakoupili letenky do celkem 1 096 destinací po celém světě, což bylo o 28 méně než před rokem. Vévodila jim opět Paříž, za kterou se loni zařadil Londýn, Amsterdam a Moskva, z předloňské první čtyřky tak vypadla Barcelona. Mezi mimoevropskými destinacemi v roce 2017 kraloval New York, po kterém následoval Bangkok a Dubaj. Na opačné straně žebříčku se nacházelo celkem padesát destinací, do kterých se prodala pouze jediná letenka.