Antimonopolní úřad zkoumá propojení e-shopu Notino se službou Zásilkovna

Kijonková Simona

Kijonková Simona Zdroj: Michael Tomeš

Internetový obchod s kosmetikou Notino kupuje podíl v logistické službě Zásilkovna. Transakci začal zkoumat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Zásilkovna už v dubnu podle webu lupa.cz oznámila, že v ní Notino získává 20procentní podíl a stává se jejím strategickým partnerem. Cílem transakce má být průnik Zásilkovny na další evropské trhy.

"V rámci správního řízení bude úřad nejprve posuzovat, zda transakce vyžaduje povolení ze strany úřadu. Pokud ano, tak bude posuzovat její dopad na hospodářskou soutěž," řekl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Úřad na základě oznámení společnosti Notino Limited uvedl, že transakce umožní firmě Notino výlučně kontrolovat společnosti skupiny Packeta s.r.o., mezi které patří i Zásilkovna.

Proti výrazu "výlučně kontrolovat" ale obě společnosti protestují. "Tato informace ze strany ÚOHS není pravdivá a poškozuje naše dobré jméno. I po transakci zůstane vedení a tedy i kontrola Zásilkovny v rukou stávajících vlastníků," uvedla Simona Kijonková, zakladatelka a majitelka Zásilkovny. 

"Formulace na stránkách ÚOHS nás velmi překvapila. K ničemu takovému, jako je výlučná kontrola společností skupiny Packeta, tedy ani Zásilkovny, nedojde," řekl Zbyněk Kocián, jednatel společnosti Notino.

Jednatel Packeta s.r.o. Petr Vytiska na dotaz potvrdil, že oznámení ÚOHS se týká nákupu 20procentního podílu firmou Notino. "Na webu ÚOHS je však mylně uvedeno, ze tím Notino Limited získává i možnost výlučné kontroly, což je v rozporu s realitou i podanými podklady. Právní zastoupení obou společností nyní zjišťuje, proč je toto ve zprávě uvedeno, protože jde z našeho pohledu o chybu," uvedl Vytiska.

"Hlavním cílem propojení obou společností je expanze Zásilkovny a firem ve skupině Packeta na další evropské trhy a poskytování kvalitní a cenově dostupné logistiky v celé Evropské unii. Dokončení transakce bude podléhat souhlasu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," uvedl mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa v tiskové zprávě.

Internetový obchod Notino patří k největším e-shopům v Česku. Pod názvem Parfums.cz funguje od roku 2004. Působí ve 23 zemích a ve finančním roce 2016/2017 vykázal tržby 5,3 miliardy korun. Zakladatelem společnosti je Michal Zámec, podle obchodního rejstříku ji vlastní Notino Limited se sídlem na Kypru.

Logistická služba Zásilkovna.cz spolupracuje podle svých internetových stránek s osmnácti tisíci e-shopy a v Česku a na Slovensku má 1688 poboček.