Třetina volání do zahraničí už je přes internet

Internet, telefon

Internet, telefon Zdroj: ixibo.com

Při volání do zahraničí využívají lidé stále více různých internetových služeb. Přes web, nejčastěji přes program Skype, se uskuteční už asi 30 procent mezinárodních telefonátů. A trend je jasný: objem klasických telefonních hovorů roste v porovnání s internetovým voláním daleko pomaleji. Přispívá tomu i ekonomická situace, kdy se lidé snaží stále více spořit. Uvádí to studie organizace TeleGeography.

Podle TeleGeography činila v roce 2011 úhrnná délka všech mezinárodních telefonátů 438 miliard minut. Představovalo to čtyřprocentní růst proti roku 2010 a také potvrzení trendu, že tempo růstu protelefonovaných minut se od roku 2008 snižuje.

Zatímco celkové tempo růstu mezinárodních hovorů klesá, zrychluje se naopak tempo růstu internetové telefonie. V roce 2011 podle odhadů TeleGeography vzrostl počet provolaných minut přes Skype o 47 miliard na celkových 145 miliard minut. Skype tak zaznamenal více než dvojnásobný meziroční přírůstek provolaných minut proti celkovému výsledku všech klasických telefonických společností.

Rostoucí podíl internetových hovorů na mezinárodním telefonování připisuje TeleGeography do značné míry hospodářskému zpomalení. Jednotlivci i firmy si už totiž nemohou dovolit drahé hovory do zahraničí, a proto hledají alternativu na internetu. Poskytovatelé internetových hovorů totiž často nabízejí služby zdarma.