Češi chtějí u obchodníků férový přístup. Stále je ale táhnou slevy

Sleva, akce, sale... Kvůli zlevněnému zboží jsme ochotni udělat téměř cokoliv.

Sleva, akce, sale... Kvůli zlevněnému zboží jsme ochotni udělat téměř cokoliv. Zdroj: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.
Náročnost zákazníků v Česku a ve Velké Británii
ilustrační obrázek
ilustrační obrázek
ilustrační obrázek
7
Fotogalerie

Tuzemští zákazníci jsou nejspokojenější s oborem gastronomie. Rádi si v něm připlatí, ukázal průzkum KPMG.

Nízké ceny a slevové akce, to je tradiční vábnička, která spolehlivě přitahuje zákazníky v Česku. Teď už je však zajímá také celková hodnota, kterou za své peníze dostanou. Ukázal to průzkum mezi pěti tisíci respondenty, který uskutečnila společnost KPMG.

Češi oceňují především integritu a důvěryhodnost, chtějí tedy, aby s nimi firmy jednaly férově a nedopouštěly se nekalých či pochybných praktik. „Důvěryhodnost firem, zvláště u mladé generace, je stále důležitější. Na druhé straně ale Česko zůstává zemí slev – zhruba polovina zboží se prodá ve slevách, což je nejvíce v Evropě,“ říká David Vacl, obchodní ředitel ze společnosti Nielsen, která se zabývá spotřebitelským chováním.

„Stále ještě platí, že průměrného českého zákazníka Češi chtějí férový přístup a rychlou nápravu chyb až šokuje, když jeho reklamace zboží proběhne v klidu a on se při tom nemusí cítit jako kriminálník. A priori jsou lidé v takových situacích i dnes připraveni na konflikt,“ uvedl šéf týmu zaměřeného na zákaznickou zkušenost v KPMG ČR Michal Pobuda.

Náročnost zákazníků v Česku a ve Velké BritániiNáročnost zákazníků v Česku a ve Velké Británii|KPMG

Zákazníci v Česku také pokládají za důležité, že si výrobek či službu mohou pořídit rychle a bez překážek. Nejspokojenější jsou jednoznačně s gastronomickými zážitky, tedy s nabídkou restaurací a míst rychlého občerstvení, kde si za kvalitu rádi připlatí. Na druhém místě z devíti oborů skončil retail a na třetím maloobchodní řetězce.

Obdobný výzkum se uskutečnil také na britském trhu považovaném za výrazně vyspělejší a zákaznicky náročnější. Porovnání ukázalo, že Češi si tolik nevšímají očekávání, která firma vzbuzuje.

To je ale u Britů výrazně důležitější s tím, že si více cení personalizovaných služeb přímo na míru. Srovnatelně důležitá pak v obou případech vychází integrita a důvěryhodnost firem