Drobní podnikatelé chtějí být více vidět, část z nich se zapsala do nové databáze

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Michal Nosek

Ilustrační foto
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Lokální a specializované obchody řeší, jak se zviditelnit. Jejich provozovatelé mnohdy nemají dostatek prostředků či počítačových dovedností k zajištění adekvátní propagace, firmám často chybí i vlastní webová prezentace. Situaci má částečně změnit projekt ABC Českého Hospodářství. Ten slouží jako internetový rozcestník a katalog menších lokálních firem z různých oborů.

Spotřebitelé stále nejčastěji nakupují v hypermarketech a nákupních centrech, ovšem některé potraviny raději pořídí na farmářském trhu nebo ve specializovaném místním obchodě. Nejenom kvůli preferované chuti a kvalitě, nýbrž i prokazatelnému původu a způsobu pěstování rostlin či chovu zvířat.

Kvůli možnému rozšíření svých odběratelů, a to zejména z řad firem, se proto letos desítky tisíc obchodníků a podnikatelů zapojily do projektu ABC Českého Hospodářství. "V letošním roce evidujeme v systému více než 80 tisíc aktivních firem a podnikatelů. V Česku se znovu objevují modistky, bylinkářky, léčitelé. Obecně přestává platit tvrzení, že co je zahraniční, je automaticky lepší," uvedl spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Predrag Dukič.

Na možnou protinámitku, že sama myšlenka dalšího firemního katalogu není nová, Dukič reaguje připomenutím obecného trendu příklonu k lokální produkci. Rostoucí zájem o domácí potraviny z malých farem potvrzuje i rozvozce potravin Košík.cz

„Základem je být vidět na sociálních sítích. Velké procento spotřebitelů by uvítalo podrobnější informace o firmách i jejich výrobcích. Náš portál navíc nabízí i prostor k diskusi u každé z registrovaných firem. Názory ostatních spotřebitelů jsou pro orientaci v nabízených službách a výrobcích zásadní," dodává Dukič.