Mladí řidiči sahají po Škodovkách, starší jsou vybíravější

Autobazar - ilustační foto

Autobazar - ilustační foto Zdroj: E15

Autobazar
2
Fotogalerie

Pokud jde o ojeté vozy, nejčastěji si kupujeme vozy značky Škoda, nejvíce po této značce sahají mladí lidé ve věku do 25 let. Jak ale řidiči stárnou, vybírají i mezi jinými značkami. Mladí za koupi ojetiny v průměru dají 144 230 korun, řidiči ve věku 45 až 54 let zaplatí 199 595 korun. To vše vyplynulo z dat společnosti AAA AUTO.

„Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.

Částka, kterou jsme momentálně ochotni do ojetého auta investovat, díky dobré ekonomické situaci roste. U zákazníků do 25 let to bylo během pěti let o 28 710 korun. U lidí mezi 45 a 54 rokem života dokonce o 43 265 korun.

Podle společnosti AAA Auto tvoří přes čtvrtinu jejich zákazníků lidé ve věku 34 až 44 let. 32 procent z těchto lidí si zvolí auto ve verzi kombi, 28 procent ve verzi hatchback a 13 procent SUV. Přes polovinu z nás sáhne po autě s naftovým motorem. 86 procent zákazníků chce manuální převodovku. Zákazníci do 25 let tvoří jen 10 procent klientely této společnosti.