Na zahraničních e-shopech nakupujeme stále častěji. Nejoblíbenější je Čína | E15.cz

Na zahraničních e-shopech nakupujeme stále častěji. Nejoblíbenější je Čína

Romana Rybová

Za rezervace ubytování a letenky na zahraničních e-shopech jsme podle statistik Sdružení pro bankovní karty v loňském roce dali 27,7 miliard korun, což byl nárůst o 32 procent. V zahraničí Češi za loňský rok provedli on-line transakce za 25,3 miliardy korun. Za jeden nákup to bylo v průměru 1095 korun. V největší oblibě máme čínské e-shopy. Informovala o tom Ekonomika ČT24.

Za poslední tři měsíce roku 2016 jsme on-line nakoupili kartou za hranicemi služby a zboží v celkové hodnotě 8,7 miliardy korun. Samozřejmě to bylo zapříčiněno tím, že šlo o dobu vánočních nákupů.

Oblibu zahraničních nákupů potvrzuje i společnost DPD. Podle jejího průzkumu má zkušenost se zahraničním nákupem 51 procent Čechů. Hlavní motivací k těmto nákupům je lepší nabídka a možnost koupit značky, které nejsou na tuzemském trhu dostupné.

V zahraničí tak nejčastěji nakupujeme módu (22 procent), zboží pro volný čas (20 procent) a elektroniku (17 procent). V Číně nakupujeme v 60 procentech případů. Čína je oblíbená i u Chorvatů, v Británii a u Němců. I přes vzrůstající oblibu zahraničních nákupů, jsou Češi ve srovnání s evropskými zeměmi pod průměrem.

ČOI udělovala pokuty za prodej padělků. Čtěte, o které značky je v tomto směru největší zájem

Naše spokojenost s nákupy

Pokud se zahraničním nákupem nejsme spokojeni, většinou to souvisí s nespokojeností s produkty (48 procent), překvapily nás dodatečné poplatky po dokončení nákupu nebo nám vadí složitý a zdlouhavý proces doručení. Obavu máme i z bezpečnosti nákupu.

„Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuse o nedoručeném nebo nekvalitním zboží,“ uzavírá generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník.

Autor: Romana Rybová
 

Mzdová kalkulačka