Trendy v online nakupování: Slyšíme na slevy a preferujeme osobní odběr

Pozor na zbrklé kroky.

Pozor na zbrklé kroky. Zdroj: Pexels

S e-shopy jsme většinou spokojeni. Konkrétně ve třech čtvrtinách případů. Přesto ale nejsme e-shopům věrni a trávíme čas vyhledáváním nejvýhodnějších nabídek. Vyplývá to z průzkumu agentury PPM Factum pro Kasa.cz.

Meziročně klesla věrnost e-shopům o deset procent. Nejčastěji nám na e-shopech vadí kvalita služeb, komunikace se zákazníky a způsob doručení zboží. Dále nám vadí, že při nákupech přes internet nemáme možnost si zboží prohlédnout. Třetina lidí má dokonce z tohoto druhu nákupu stále obavy. Bojíme se plateb online a reklamací. Naopak nejvíce si ceníme toho, že sortiment zboží je široký a ceny nižší. Nejčastěji sedáme k nákupům večer, během dne je to mezi 10. a 12. hodinou. Nejvíce k nákupům využíváme počítače, ale do popředí se dostávají i mobilní telefony.

Co nakupujeme?

Meziročně nejvíce rostoucí kategorie zboží už není jen elektronika jako vestavné spotřebiče, mobily, hodinky, tablety, herní konzole nebo třeba notebooky. Lidé dnes na internetu stále více nakupují i sortiment pro zahradu, dílnu, chovatele, volnočasové aktivity, kempingové vybavení nebo zboží pro děti. 

Preferujeme osobní odběr

Osobní odběr je pro nás stále více oblíbený. Lidé oceňují, když si zboží mohou prohlédnout před převzetím, zaplatit na místě bez dalších poplatků, případně pohodlně reklamovat přímo na výdejním místě.

Ach ty slevy

Stále slyšíme na slevové akce. A jsou pro nás výrazným impulsem, proč nakoupit právě tom konkrétním e-shopu. Nejzajímavější jsou ale slevové kupony, díky kterým si snížíme cenu již zlevněného zboží. Tyto slevy nás motivují ke koupi kvalitnějšího a dražšího zboží, na kterém je pak výsledná sleva zajímavá.