Banky postupně upouštějí od klasických poboček, jak je známe, kdy komunikace klienta s bankéřem probíhá čelem k sobě a oba jednající dělí přepážka. Nový koncept bankovní pobočky nahrává uvolněné atmosféře – klient sedí prakticky vedle bankéře, případně má dokonce náhled na monitor počítače a přesně tak vidí, co se jeho účtem online děje.
Banky postupně polidšťují nejen styl samotné komunikace s klienty, ale třeba právě i vzhled poboček. Jako poslední představila nový koncept Česká spořitelna. Její pobočka v Sokolovské ulici v Praze prošla zásadní proměnou. Banka tuto modernizacíi oficiálně představila jako vlajkovou loď mezi svými inovovanými pobočkami, kterých je nyní již třicet.
Při komunikaci s klientem banka nově využívá moderní technologie, a to k praktickým ukázkám produktů. „Mezi klientem a bankéřem nejsou žádné překážky, prostor je otevřený a světlý, diskrétní jednací místnosti umožňují nerušený průběh schůzky, v interiéru pobočky využíváme dřevo a živé květinové stěny,“ říká k novému konceptu Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny.
Schůzka s bankéřem tak může připomínat posezení v kavárně, kde bankéř na notebooku, tabletu, nebo chytrém telefonu představí nabízené řešení. Samozřejmostí je také dostupnost wifi připojení. Samoobslužná zóna sloužící k vkládání peněz na účet, jejich výběru či posílání na další účty je přístupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
„Na našich pobočkách myslíme také na jednoduchý přístup a usnadnění nejen pro slabozraké či nevidomé. Pobočka je vybavena nájezdovou rampou pro kočárky, vozíčky a výtahem do patra. U vstupu do pobočky funguje hlasový majáček s aktualizovanou hláškou pro nevidomé. A problémem není ani objednání schůzky pro neslyšící klienty s využitím služby Tiché spojení,“ uvádí Hrubý.
Banky ruší klasické přepážky
V květnu toho roku představila nové pobočky i Moneta Money Bank. S novým konceptem přišla banka rok poté, co změnila jméno a vstoupila na Burzu cenných papíru Praha. Do konce roku Moneta plánuje takto změnit několik desítek svých poboček. Zbývající se dočkají nového vzhledu v průběhu tří let.
Z dalších můžeme zmínit například v tomto průkopnickou Air Bank, která má na banku také netradiční uspořádání poboček, a to již od svého vzniku v roce 2011. Její bankéři na pobočkách sedí hned vedle klienta a ten tak na obrazovce vidí, co bankéř právě s jejich účtem provádí.
Pobočka pro mladé či hypoteční obývák
Minulý měsíc pak otevřela Komerční banka svou pobočku pro mladé lidi KB Port Brno.„Hlavním smyslem pobočky je, aby se u nás mladí lidé cítili příjemně a našli zde místo, které jim vždy pomůže a poradí při vstupu do samostatného života, nejenom toho finančního. Proto jsme také pro KB Port Brno zvolili heslo - Začněte svoji cestu s námi,“ uvedl Leoš Souček, zástupce výkonného ředitele pro komunikaci a marketing KB. Jak dále k nové strategii dodává: „Víme, že jedna pobočka by pro všechny naše mladé klienty nestačila. Proto považujeme KB Port Brno za naší "laboratoř", kde budeme testovat přístup k mladým klientům. To nejlepší chceme samozřejmě uplatnit v rámci celé KB.“
S dalším nápadem, jak oslovit klienty příchází i Hypoteční banka. Ta spolu s developerskou společností Trigema, testuje nový proces obsluhy společných klientů. Schůzky s realitním i hypotečním specialistou se odehrají ve vzorovém bytě přímo v objektu, v němž si chtějí zájemci byt pořídit. „Pro tyto účely máme díky spolupráci s Trigemou připravený „hypoteční obývák“ situovaný do vzorového bytu přímo v projektu Čistovická,“ uzavírá Andrea Vokálová, tisková mluvčí Hypoteční banky.
Na netradiční pobočky se podívejte v naší fotogalerii.