Dovolená v Česku táhne. Jak vybrat dobrý hotel či penzion napoví recenze

Zdroj: ČTK

4
Fotogalerie

Česká ekonomika je na vzestupu, rostou i průměrné platy Čechů. Sílící poptávka se promítá i do tuzemského cestovního trhu. Kvalita, dostupnost a konkurenceschopná cena v porovnání se zahraničím, to jsou hlavní důvody, proč Češi rádi cestují po své vlasti. Na kvalitu tlačí rostoucí konkurence, ale i hosté sami. Trendem poslední dekády je rostoucí vliv referencí udělených na internetu. Lidé rádi hodnotí na sociálních sítích i mimo ně. Podle recenzí ostatních se velmi často rozhodují.

„V této dekádě si u nás lidé každý rok objednali zhruba o deset procent více pobytů jak v roce předchozím. Výjimkou byly roky 2014 a 2015, kdy byl nárůst skoro čtvrtinový. Počet udělených recenzí se v porovnání s rokem 2010 zvýšil tři a půl krát,“ potvrzuje Milan Petr, manažer největšího českého rezervačního portálu Hotel.cz. V Česku se staví nové hotely, penziony i lázeňská zařízení. Rozšiřuje se nabídka služeb. O výběru ubytování nejčastěji rozhodují lokalita a charakter služeb. Při finální volbě však mají čím dál tím silnější slovo nezávislé recenze.

Osobní zkušenost napoví

Dříve platilo, že spokojený zákazník svou zkušenost předal nejvýše třem známým, nespokojený deseti i dvaceti. Díky sociálním sítím i specializovaným portálům se dnes osobní zkušenosti šíří lavinově. Lidé hodnotí na sociálních sítích i mimo ně. Podle recenzí ostatních se rozhodují. Je jedno, jestli kupují pračku, nebo vybírají pobyt v Krkonoších.Pobyt na portálu Hotel.cz ohodnotí každý třetí host, jen loni přibylo 21 tisíc nových recenzí.

Výhodou rezervačních portálů je, že recenzenti jsou bez výjimky hosté, kteří ubytovací zařízení opravdu navštívili. Portály do udělených recenzí nezasahují. Sociální sítě oproti tomu umožní udělit hodnocení komukoliv. Milan Petr doporučuje: “Najděte si hotely či penziony, které se vám libí. Poté si přečtěte nestranné recenze jejich hostů. Osobní zkušenost nejlépe potvrdí kvalitu služeb propagovaných na jejich webech.” Pro snadnější orientaci připravil portál Hotel.cz Certifikát kvality, který uděluje hotelům a penzionům po dosažení určitého počtu pozitivních hodnocení. Hledejte na stránkách ubytovacího zařízení. Pokud ho najdete, můžete bez obav rezervovat, aniž byste trávili čas pročítáním recenzí. A pokud si je přečíst chcete, stačí jeden klik myši.

Tadeáš Konečný z Hotelu Adeba k tomu říká: „Certifikát kvality nám pomáhá získat si důvěru návštěvníků našich internetových stránek, kteří u nás ještě nikdy nebydleli. Mohou si rychle a jednoduše prohlédnout recenze skutečně ubytovaných hostů zveřejněných na místě, na které nemáme vliv.“

Co je letos v kurzu

Češi si oblíbili wellness pobyty. Vyhledávají je jak mladé bezdětné páry, tak lidé s odrostlými děti, kteří si chtějí užívat znovunabytého volného času. Mezi nejpopulárnější patří tradičně lázně v západních Čechách. Že je na trhu hlad po lázeňských službách potvrzuje i velký zájem o nejmladší lázeňský dům u nás - Lázně Lednice. Wellness služby nabízejí i menší hotelová zařízení. Certifikátem kvality ocenili hosté například Jítravský dvorec na severu Čech v podhůří Lužických hor či Wellness hotel Rezidence na jihu Čech v Nových Hradech. V okolí Prahy je zákazníky portálu Hotel.cz vysoce hodnocen Hotel Hejtmanský dvůr ve Slaném, romantiku nedaleko Prahy nabídne mělnický Penzion U Zámku.

U rodin s dětmi se oblibě těší hotely a hotelové komplexy v přírodě. Obecně lze říci, že tato cílová skupina se rozhoduje především podle služeb, které dokáže ubytovatel nabídnout. Klíčové je zabavit rodinu na celou dobu pobytu. Hosté ocení jak služby zdarma v rámci pobytu, tak pestrou nabídku služeb za příplatek. Certifikát kvality mají na Moravě Penzion pod Mořským okem v Jeseníkách či Penzion U Hrádku v Podyjí. Na jihu Čech pak například lesní penzion Amálka na Třeboňsku.

Tipů, kam vyrazit, je celá řada, Certifikát kvality portálu Hotel.cz má dnes již přes tři sta hotelů a penzionů. Při plánování však dejte pozor na to, kdy začnete. “Kvalitní hotely či penziony v oblíbených destinacích na horách či na jihu republiky jsou často plně rezervované měsíce dopředu,” uvádí Petr s tím, že rezervace se v některých z nich vyplatí i s půlročním předstihem. Extrémním příkladem může být vinobraní v některých oblastech Moravy, například na Pálavě, kde se ubytování rezervuje až rok dopředu. Toto platí rovněž u vánočních a velikonočních svátků a silvestrovských pobytů v dobrých ubytovacích zařízeních bez ohledu na lokalitu.