Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Mercedes-Benz třídy X

Mercedes-Benz třídy X Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy X
Mercedes-Benz třídy X
Mercedes-Benz třídy X
Mercedes-Benz třídy X
Mercedes-Benz třídy X
41
Fotogalerie

Luxusní sourozenec Nissanu Navara a Renaultu Alaskan se konečně ukázal. Zakládá novou třídu X a v produkční verzi dorazí koncem příštího roku.

Německá automobilka Mercedes-Benz dnes ve Stockholmu odhalila koncept svého luxusního pick-upu, který vzniknul díky spolupráci značky s aliancí Renault-Nissan. Už minulý týden značka vypustila do světa dvě upoutávky, nejdříve jedinou fotografii naznačující siluetu vozu, později krátké video, které odhalilo vybrané detaily karoserie. Ty samy o sobě působily velmi dynamicky, skoro jako by si auto vzali do parády u AMG.

Jde o koncept, při jehož návrhu měli designéři dost volné ruce, jinak si totiž nedokážu vysvětlit tvary zadních partií. Korba může mít po stranách podélné nosiče, což je samozřejmě praktické, ale co to víko? U světlého exempláře je jednolité, u zeleného zase vypadá jako polička ze švédského obchodu s nábytkem. Navrhovat design pick-upu je podle Mercedesu jako sen, zároveň je to prý ale také nesmírně těžké.

Kola zeleného konceptu jsou ohromná, skoro jako by si je Mercedes vypůjčil od společnosti Arctic Trucks z Islandu, která s pick-upy dokáže zázraky. Ono to ale tak vždycky být nemusí. Světlý exemplář má totiž „dvaadvacítky“ se zanedbatelně vysokými pneumatikami, a s těmi by v terénu moc slávy nenadělal. Znova ale opakuji: jde o koncept a u těch se ve srovnání s produkčními vozy hraje podle trochu jiných pravidel. Sourozence od Nissanu a Renaultu připomíná pouze spodní linie bočních oken, jinak je to ale typický Mercedes, ne nepodobný současné třídě GLS.

Kokpit dnes vidíme úplně poprvé. Dalo se čekat, že Němci nezůstanou u sice kvalitního, ale stále hodně „užitkového“ stylu dárců orgánů, a přidají jistou dávku luxusu. Středový displej volně stojí, pod ním vidíme čtyři výdechy ventilace připomínající turbíny. Nechybí dřevo, kůže, typický sdružený ovladač infotainmentu, ani klasické provedení přístrojového štítu. Jde o první luxusní, středně velký pick-up na světě, proto se Mercedes musel vytáhnout, klimatizace ale na druhou stranu pochází z Nissanu, stejně jako volič automatu nebo tlačítka ovládání oken. Jsou to maličkosti, ale bijí do očí.

A nyní trocha praktičtějších informací. Mercedes-Benz v tiskové zprávě potvrdil vznětový šestiválec coby vrcholný agregát. Parametry sice neznáme, síla však poputuje na všechna čtyři kola prostřednictvím systému 4Matic se dvěma uzávěrkami diferenciálů a redukcí. Užitečné zatížení vozu je 1,1 tuny, „na kouli“ utáhne až 3,5 tuny. O dalších motorech výrobce neinformoval, patrně ale půjde o vznětové „dva-trojky" ve dvou výkonových provedeních.

Produkční verze se na trhu objeví koncem roku 2017 a vozy pro Evropu, Austrálii a Jižní Afriku budou vyráběny v Barceloně. Latinskou Ameriku bude zásobovat továrna v Cordobě a do prodeje se dostanou v roce 2018. Mercedes slibuje atraktivní základní cenu, na konkrétní číslo je však brzo.