O výběru dovolené rozhodují už i selfie

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Cena letenek, kulturní vyžití či kvalita hotelu jsou už při výběru dovolené passé. Lokalitu diktuje možnost pořizovat efektní snímky sebe sama v atraktivním prostředí.

Na jedné straně má brouzdání po sociálních sítích ve snaze najít nejlepší destinaci význam. Nezabere tolik času jako prohlížení katalogů a také snižuje riziko, protože dává záruku od virtuálních přátel, že se dovolená vydaří alespoň tak jako jim. Na straně druhé stále více lidí povyšuje na hlavní smysl zájezdu selfie, a hlavně komentáře a lajky svých přátel z Facebooku, Twitteru, Instagramu a dalších sítích. Například Instagram v současné době nabízí 330 milionů fotografií s hashtagem selfie  a dokonce 340 milionů s  hashtagem me.

Pro takové cestovatele se podle serveru The Conversation vžil název „selfie-gaze“ turisté. Dovolenou vybírají podle toho, zda je to dost módní a trendy lokalita na to, aby se v ní dali vidět a nemuseli se stydět sdílet své zážitky a snímky s přáteli na síti. Server poznamenal, že výchova v oblasti cestovního ruchu by dnes nebyla od věci.

Některé země už mají tohoto typu turistů dost a v zájmu ochrany jejich fyzického zdraví selfie tyče na některých místech zakázaly – například na kurtech ve Wimbledonu nebo v Koloseu. Podobně jako Britové či Italové se k milovníkům selfie zachovali také na vybraných lokalitách ve Francii, Belgii nebo v Řecku.

Kvůli efektním fotografiím riskují turisté i střety s policií. Příklad? Na nejvyšší malajsijské hoře Kinabalu se přede dvěma lety vyfotila nahá čtveřice turistů. Pár dnů poté tam nastalo zemětřesení a úřady svedly neštěstí na cizince, kteří „zneuctili svatou horu“.