Pech na Agropě osedlá bavoráka

Soutěžní posádky při sprintrally na Pačejovsku předvedou umění při devíti rychlostních zkouškách.

Populární Fuchs Oil Rally Agropa startuje v Horažďovicích v sobotu 7. srpna. Seznam přihlášených posádek napovídá, že se bude jednat o nejkvalitněji obsazenou pačejovskou automobilovou soutěž v její dlouhé historii.

„Na startu by se mělo objevit pět vozidel nejvyšší specifikace WRC, stejný počet startujících má i nejprestižnější kategorie mezinárodní mistrovství České republiky. K tomu několik dalších vozidel kategorie S2, startujících společně s WRC, plus smečka velmi kvalitních posádek kategorie N4,“ prozrazuje zpravodaj rally Miroslav Žitník mladší. Do mistrovství České republiky ve sprintrally se přihlásilo čtyřiaosmdesát soutěžících.

Doplňuje je jedna posádka bodující do poháru mládeže. V Pačejově se tradičně pojede i republikový šampionát historických aut, to však čítá pouhých osm posádek. „Hojnou účastí obohatí letošní Agropu K4 pohár České republiky v rally, kam se přihlásilo třiadvacet dvojic,“ připomíná Žitník.

Pech bude slavit

Pačejovský závod je poslední soutěž před zlínskou Barum rally a startovní listina nabízí nejedno překvapení. Jedno z nich si pro diváky připravilo několik jezdců startujících pouze v mezinárodním mistrovství České republiky. Startovní číslo 1. To bude mít na dveřích několikanásobný mistr České republiky Václav Pech. Neusedne však do tradičního mitsubishi, ale osedlá velmi atraktivní vůz BMW M3. Přestože se jedná o takřka historické auto, spadá do nejsilnější třídy S2.

„Před patnácti lety jsme se spolujezdcem Petrem Uhlem na Agropě načali naši soutěžáckou kariéru. Tenkrát jsme startovali s posledním číslem na dveřích s historickým vozem Škoda 1000 MB, proto chceme jubileum oslavit s číslem jedna a s netradičním autem,“ vysvětluje plzeňský pilot. „Bavoráka, který je pro mne srdeční záležitostí, mi půjčil Tenkl. Auto, byť je to historik, je rychlostně srovnatelné se současnými speciály,“ říká Pech. Jezdec si na svou soutěžáckou premiéru jasně pamatuje.

„Aby ne. Vždyť tehdy jsme našli našeho největšího sponzora. Toho jsme uchvátili v jedné zatáčce, v níž jsme se fantasticky předvedli. Totálně jsem usmažil brzdy před zatáčkou. Nezbývalo než to risknout. Tak jsem s tím škubl. Štěstí, že jsme se nerozbili. Ale náš divoký průjezd, který zřejmě zvenku vypadal moc dobře, našeho plzeňského mecenáše tak uchvátil, že se nás rozhodl podporovat,“ vzpomíná s úsměvem dodnes závodník.

„Ale nedělám si iluze, některá auta porazíme, ale na vítězství to rozhodně nebude. Nechceme ublížit sobě ani tomu vypůjčenému krasavci. Ale kůži lacino nedáme,“ říká jezdec. Václav Pech junior, nebo-li Ášín, vůbec netuší, co ho v Pačejově čeká. „Naposledy jsem jel v Pačejově před pěti lety. Takže trať neznám, ale to nevadí. Jsem moc rád, že se vracím. Je to taková napůl odměna, jak pro nás, tak pro náš skvělý tým mechaniků. Chci se bavit a chci bavit diváky. Slibuji, že půjdeme z jednoho dlouhého smyku do druhého,“ láká závodník.

Podobné překvapení si přichystal i další jezdec ze špičky republikového šampionátu Václav Arazim. Ten představí slavný vůz Ford Sierra Cosworth opět v nejvyšší třídě S2. Stejně jako u Pecha půjde asi hlavně o pobavení sebe a diváků.

Kresta s Grossem

Boj o vítězství by měli svádět aspiranti na titul mistra České republiky. Jedním z nich je Roman Kresta. Ten pojede poprvé se Škodou Fabia S2000, se kterou chce na Barum rally bojovat o titul v mezinárodním mistrovství České republiky. Do Pačejova přiveze i svého spolujezdce z velkého mistrovství Petra Grosse namísto tradičního Tomáše Kašpárka. Boj o titul mu bude chtít znepříjemnit především vítěz poslední soutěže na Vysočině Jarek Orsák.

Ten nastoupí do boje s osvědčeným Mitsubishi Lancer Evo IX. Pozadu určitě nezůstane ani další s favoritů Jan Štěpánek na Octavii WRC. Na jihozápadě Čech se většinou daří i Josefu Petákovi s Peugeotem 207 S2000. Velkým favoritem bude i vítěz třicáté Rally Agropa Roman Odložilík. Ten do Pačejova stejně jako do Lužických hor přiveze vůz s nejlepším rodokmenem na světě. Jedná se o Citroën Xsara WRC, se kterým brázdil světové tratě i mnohonásobný mistr světa Sebastien Loeb.

Do bojů o poháry bude chtít určitě promluvit dvojice mladíků Martin Semerád a Jan Černý na vozech Mitsubishi Lancer Evo IX. S netradičním vozem bude startovat i zádveřický Antonín Tlusťák. Ten svoji fabii půjčil Romanu Krestovi, který mu na oplátku dal k dispozici Peugeota 207 S2000.

Chudé pole historiků

Kvalitní obsazení nabídne i skupina A. Tam budou o nejvyšší vavříny bojovat Petr Brynda s Renaultem Clio a Jan Dohnal se Suzuki Swift S1600. „Také v nižších třídách lze očekávat zajímavé souboje,“ předpovídá Miroslav Žitník. V rally historických automobilů se sešlo jen osm posádek.

„Mezi největší favority bude patřit účastník mistrovství Evropy Miroslav Janota na Opelu Kadett GTe. Se stejným vozem mu bude chtít sekundovat Zdeněk Tichý,“ podotýká zpravodaj rally. Pohár K4 se bohužel pojede bez velkého favorita Petra Šimurdy.

„Ten musel svoji účast odvolat ještě před uzávěrkou přihlášek kvůli technické závadě svého Opelu Kadet GTe,“ vysvětluje Žitník. Mezi největší favority tak bude patřit rodinné duo Hendrichů na Mitsubishi Lancer Evo VII. Zajímavostí je určitě návrat nestora českých rally Ladislava Kopelenta na Škodě Felicia Kit Car. Startovní listina jedenatřicátého ročníku Fuchs Oil Rally Agropa je přinejmenším netradiční.

„Nezbývá než doufat, aby nám na ředitelství dorazilo co nejméně omluvenek a celá soutěž měla hladký průběh. Divákům přejeme jen krásné sportovní zážitky. Seznam přihlášených je slibuje,“ dodává Pavel Štípek z pořádajícího Auto moto klubu Pačejov.