Puma sází na olympiádu. Má oživit zájem o sportovní oblečení

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Puma očekává nižší zisk. Týden před zahájením olympijských her v Londýně varoval Franz Koch, generální ředitel výrobce sportovního zboží Pumy před poklesem zisku. Zároveň oznámil úsporná opatření.

Špatné prodeje a s tím spojený pokles zájmu Puma pozoruje zejména v Evropě. Čistý zisk v první polovině roku je o 13 procent horší než ve stejném období loňského roku. Šéf firmy Franz Koch uvedl, že celkový čistý zisk v roce 2012 bude podstatně nižší než v předchozím roce. Koch, který je ve funkci přesně rok, je třiatřicetiletý manažer, který má firmu vrátit na sportovní výsluní.

Zprávu o poklesu zisku ředitel uvedl v době, která je pro výrobce sportovního zboží klíčová. Několik dní před zahájením olympijských her v Londýně. Společnost Puma proto doufá, že během her zájem o její zboží výrazně vzroste. Puma si na hrách hodně slibuje zejména od Usaina Bolta, světového rekordmana v běhu na 100 metrů. Bolt je nejznámějším olympijským sportovcem, který má s Pumou smlouvu.

Jak napravit chyby

Koch stojí před těžkým úkolem, má napravit chyby a přehmaty minulosti. Puma před časem vsadila na módní barevné oblečení a slevila z přísných nároků na sportovní funkčnost. S touto strategií Puma zaznamenala obrovský nárůst, ale poslední vývoj ukázal, že přichází o kredit sportovní značky. Navíc, společnost byla silně závislá na módních výstřelcích, což se ukázalo, jako nesmírně nákladné.

Nové produkty proto mají značce především vrátit prestiž u špičkových sportovců a klubů. Marketigově se již velice vyplatila spolupráce s fotbalovými vicemistry Evropy, Italy. Kromě toho bude Puma nadcházející sezónu podporovat německého mistra - Borussii Dortmund.

Kromě spolupráce s profesionály stojí před Pumou další zásadní úkol - obnovení důvěry u rekreačních sportovců. Jen pro příklad, běžecké boty od pumy silně zaostávají za konkurencí jako je Adidas, či Asics. V žebříčku dodavatelů největšího evropského prodejce - sítě Intersport Sport, Puma klesla od roku 2008 ze čtvrtého na osmé místo. O trendové, módní boty opadl zájem.

Špatnáý ekonomický vývoj očekává i konkurenční firma Nike. Ta je zklamaná ze svých finančních výsledků za období od března do května. Poklesly jí všechny ukazatele a zboží se jí hromadí ve skladech. Dobrý rok naopak očekává společnost Adidas.

Vývoj akcií společnosti Puma (cena v eurech)

Vývoj akcií společnosti PumaVývoj akcií společnosti Puma

Chmurné zprávy šéfa Pumy znepokojily investory na burze a akcie společnosti přišly o pět procent. Mírně tratil i Adidas.