Luxusní akcie porážejí trh. Vládce světa přepychu Arnault se zařadil po bok Gatese a Bezose

Bernard Arnault

Bernard Arnault Zdroj: Profimedia.cz

Louis Vuitton v Pařížské
Hermés
Louis Vuitton
Prada
Tahoun. Módní dům ChristianDior patří do francouzskéholuxusního impéria LVMH,sdružujícího 50 značek. Mezinimi patří k nejúspěšnějším
8
Fotogalerie

Šéf luxusního impéria LVMH Bernard Arnault se minulý týden stal podle žebříčku dolarových miliardářů agentury Bloomberg třetím člověkem, který vlastní majetek přes sto miliard dolarů. Před ním jsou jen šéf internetového kolosu Amazon Jeff Bezos a zakladatel Microsoftu Bill Gates.

Důvodem nárůstu Arnaultova jmění o více než třicet miliard dolarů od začátku roku je, že akcie LVMH zažívají letos neuvěřitelnou jízdu. Od začátku roku se jejich cena zvýšila o zhruba čtyřiačtyřicet procent na rekordních téměř 372 eur. Jen pro srovnání: akcie Amazonu od začátku roku posílily o čtvrtinu a Microsoftu zhruba o třetinu.

Daří se však i dalším špičkám ze světa luxusu. Investice do akcií výrobce luxusní kosmetiky Estée Lauder se zhodnotila o více než čtyřicet procent, podobně sázka na Christian Dior vynesla téměř čtyřicetiprocentní zisk. Akcionáře potěšila rovněž společnost Hermès, jejíž akcie vzrostly o zhruba třicet procent. Hermès je považována za lídra ve světě luxusu.

„Luxusní akcie překonávají v letošním roce širší trh,“ uvedla pro deník E15 portfoliomanažerka Fidelity International Aneta Wynimková, která však upozorňuje, že je velký rozdíl mezi „vítězi a poraženými“. Vítězem je zmíněné LVMH, kam patří značky jako Louis Vuitton, Fendi, Givenchy nebo například výrobce šampaňského Moët & Chandon a koňaku Hennessy. Naopak hodnota hodinářského kolosu Swatch Group letos propadla.

Největším hráčům ve světě luxusu se nebývale daří i kvůli pokračujícímu růstu globální ekonomiky. A zejména kvůli neutuchajícímu apetitu čínských kupců po kabelkách Hermès, Louis Vuitton nebo například Gucci, což je značka z koncernu Kering, kam patří rovněž značky Yves Saint Laurent či Brioni.

Made with Visme Presentation Maker

„Výkonnost těchto titulů je více než dvojnásobná ve srovnání s globálním akciovým indexem MSCI World,“ upozorňuje Petr Zajíc, portfoliomanažer investičních fondů Amundi. Zčásti je podle něj růst tažen korekcí po propadu cen akcií ve druhé polovině loňska. „Z větší části je to zásluha solidních hospodářských výsledků firem, kde zejména prodeje v Číně pozitivně překvapily,“ dodává Zajíc.

Ostatně v minulém roce boháči utratili podle studie konzultantské společnosti Bain & Company za osobní luxusní zboží, což jsou kabelky, boty či šperky, rekordních 260 miliard dolarů. V letošním roce má tento trh růst o čtyři až šest procent na 271 až 276 miliard dolarů. „Luxusní scéně bude dál dominovat Čína,“ prohlásila partnerka Bain & Company Claudia D’Arpizio.

Akcie luxusních kolosů tak mohou pokračovat vzhůru. Limitovat je může podle Wynimkové to, že silně rostou už tři roky a ocenění je v blízkosti maxim. Sektor je proto zranitelný, pokud dojde k náznakům oslabení poptávky zejména ze strany čínských kupců.