Místo šrotiště zpět do služby. ČSA si pronajaly svůj bývalý letoun

Letoun OK-MEL u ČSA krátce před svým vyřazením létal v barvách fotbalové Slavie

Letoun OK-MEL u ČSA krátce před svým vyřazením létal v barvách fotbalové Slavie Zdroj: Slavia Praha

Airbus A319 aerolinek ČSA
Airbus A319 Českých aerolinií
Airbus A319
4
Fotogalerie

Do flotily Českých aerolinií se dočasně vrátí Airbus A319, který společnost nedávno vyřadila ze služby a odevzdala jej leasingové společnosti. Letadlo zaskočí za Boeingy 737 MAX, jejichž odstavení v březnu po sérii nehod nařídily úřady. Airbus, který ČSA provozovaly od roku 2007 do letošního dubna, přitom měl být původně rozebrán na díly.

Do služeb ČSA se vrací letoun, který krátce před svým vyřazením létal v barvách fotbalového klubu Slavia Praha. „Airbus A319 registrace OK-MEL bude pro provedení pravidelné údržby zařazen do flotily ČSA,“ uvedla pro E15 Vladimíra Dufková, mluvčí Smartwings Group, mateřské skupiny ČSA. Letoun bude nasazován na pravidelné linky ČSA.

Celá Smartwings Group se potýká s akutním nedostatkem letadel v důsledku nucené odstávky letounů Boeing 737 MAX, kterou nařídily úřady po celém světě po katastrofách strojů malajsijských a etiopských společností. Smartwings mají ve flotile sedm MAXů a očekávaly dodání dalších nových strojů před letní sezónou. S brzkým návratem letadel do služby ale zjevně nepočítají, smlouvu o pronájmu letounu OK-Mel uzavřely do konce roku 2020.

Vracející se letoun byl původně ve vlastnictví ČSA. V roce 2012 jej převzala firma B.Aircraft, založená Letištěm Praha kvůli záchraně ČSA, která jej zpětně pronajímala Českým aeroliniím. Ty jej letos v dubnu spolu s dalším stojem vrátily vlastníkovi.

Aktuálním majitel je leasingová společnost Aero Capital Solutions. Té se nejprve nepodařilo pro letadlo najít žádného zájemce, a plánovala tak relativně mladý stroj rozebrat na díly. ČSA tak letounu, který aktuálně nosí registrační značku 2-ACSC ostrova Guernsey, prodloužily život.

Prohlédněte si fotogalerii: