Na nové nástupiště vršovického nádraží se cestujíci dostanou oklikou. Trvá dvacet minut

Podchod ve Vršovickém nádraží prochází rekonstrukcí

Podchod ve Vršovickém nádraží prochází rekonstrukcí Zdroj: E15 Michal Nosek

Nádraží v pražských Vršovicích
Na nové nástupiště se kvůli rekonstrukci podchodu cestující z budovy nádraží nedostanou. Komplikuje se tak i přestup
Nádraží Praha-Vršovice prochází přestavbou. Vzniklo navé nástupiště
Nádraží Praha-Vršovice prochází přestavbou. Vzniklo navé nástupiště
Podchod ve Vršovickém nádraží prochází rekonstrukcí
38
Fotogalerie

V neděli na nádraží Praha-Vršovice začaly stavět vlakové soupravy na novém 4. nástupišti. Pro cestující to ale znamená výraznou komplikaci, protože se na nástupiště zatím kvůli rekonstrukci podchodu z nádraží, ani z ostatních nástupišť nedostanou. Situace, kdy bude nástupiště dostupné pouze z Bartoškovy ulice v Nuslích, má trvat zhruba rok. Cesta od budovy stanice na nové nástupiště trvá pěšky zhruba patnáct až dvacet minut.

Na železničním nádraží Praha-Vršovice začaly jezdit vlaky po celkem šesti kilometrech nových kolejí. Ty mají umožnit plynulejší průjezd souprav k hlavnímu nádraží. Podle stavební společnosti Swietelsky Rail CZ, která nové kolejiště buduje spolu s Metrostavemem a SMP.CZ bude  kompletní modernizace nádraží hotová v říjnu 2021. „Koleje jsou svařené, tím se zvýší komfort cestujících a sníží celkový hluk z provozu,“ uvedl Róbert Doboš ze Swietelsky Rail CZ. Zároveň je na nich 27 výhybek.

Nové čtvrté nástupiště je dlouhé 220 metrů. Z toho je 118 metrů zastřešených. K nástupišti povede po kompletním dokončení modernizace podchod se schodištěm a bezbariérovou rampou, který bude protažen až do ulice Bartoškova.

Rekonstrukce vršovické stanice je součástí rozšíření železničního koridoru mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi. Její součástí není oprava samotné historické budovy nádraží, která byla obnovena v roce 2008. Práce za 4,4 miliardy korun zahrnují v současné době vedle nádraží ve Vršovicích také stavbu nové stanice Praha-Zahradní město, zastávky Eden a také mostů od ulice Průběžné v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích.

Nyní je projekt, který třemi miliardami korun spolufinancuje evropská unie a zbytek hradí Státní fond dopravní infrastruktury, zhruba za třetinou harmonogramu. Koridor bude po dokončení první čtyřkolejnou tratí v České republice a rychlost vlaků se zde má pohybat až okolo 120 kilometrů za hodinu.