Pět let údržby tunelu Blanka bude stát 800 milionů, zakázku získaly Satra a Metrostav

Pražský tunel Blanka

Pražský tunel Blanka Zdroj: Michael Tomes, E15

Pražský tunel Blanka
Pražský tunel Blanka
Pražský tunel Blanka
Pražský tunel Blanka
Pražský tunel Blanka
8
Fotogalerie

O tunelový komplex Blanka se bude pro pražskou Technickou správu komunikací starat společnost Satra. TSK za správu tunelu zaplatí za pět let 819,23 milionu korun. Společně se Satrou se bude o tunel starat také firma Metrostav. Uvedla to mluvčí správy Barbora Lišková. 

Podzemní komplex Blanka byl zkolaudován letos v polovině října po více než čtyřech letech od uvedení do provozu. Náklady na vybudování systému tří tunelů činí přes čtyřicet miliard korun.

Mezi povinnosti vybraných dodavatelů budou patřit pravidelná údržba a čištění mimo jiné chodeb, rozvodny či kanálů. Čistit nebudou pouze dopravní prostory tunelu. Provádět budou drobné udržovací práce a opravy, výměny spotřebního materiálu nebo zajistí revize zařízení. Postarají se o správu a údržbu řídícího systému tunelu a softwarového zázemí.

Stavba komplexu začala za primátora Pavla Béma v roce 2007 a postupně nabrala několikaleté zpoždění. Denně třemi tunely, které jej tvoří, projede na 80 tisíc aut. Zprovozněny byly v září 2015 a do letošního října fungovala Blanka ve zkušebním provozu. To komplikovalo například způsob financování provozu, kdy jej město muselo platit z rozpočtové kapitoly investic. Nyní bude placený z běžných výdajů prostřednictvím technické správy.

Tunelový komplex s celkem třemi tunely je součástí severozápadního úseku Městského okruhu, jehož celková délka je téměř 6,4 kilometru. Trojice tunelů měří celkem 5,5 kilometru a součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v České republice, který je dlouhý 2,23 kilometru. Blanka na západě navazuje na Strahovský tunel a na Pelc-Tyrolce by na něj mělo navázat pokračování přezdívané Vlasta.