Slovensko bude mít nové aerolinky. Zahájení provozu provázejí komplikace

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Roman Toldy, Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Na slovenské nebe se chystá vstoupit nový dopravce s nezvyklým názvem Quick Duck Airlines. Start aerolinek, které se zaměří na pronájem letadel, ale od počátku provázejí komplikace.

Quick Duck Airlines před několika týdny oznámily, že zahájí provoz 1. listopadu. Internetové stránky firmy si však zatím stále vystačí s logem a hláškou „coming soon“. „Ano, mají tu sídlo, ale ještě tu nikdo od nich není,“ reagoval na prosbu o spojení na zástupce firmy recepční kancelářské budovy nedaleko bratislavského letiště, kde Quick Duck Airlines sídlí.

To, že se start odkládá na zatím neupřesněné listopadové datum, potvrdil i šéf pozemních operací aerolinek Juraj Rokfalusy. „V současnosti probíhá proces výcviku personálu a získávaní potřebných souhlasů a licencí od příslušných úřadů. Po jejich získaní budeme moci přesněji definovat další časový harmonogram,“ řekl pro E15.cz.

Zatím jediné letadlo

Před několika dny ale aerolinky převzaly své první letadlo, zcela nové turbovrtulové ATR 72 pro 68 cestujících. Příští rok chce společnost flotilu rozšířit o druhý stroj stejného typu. „Konkrétní termín ještě není potvrzený,“ dodal Rokfalusy.

Quick Duck Airlines se chtějí zaměřit na pronájem letadel pro jiné dopravce, ať už pro linkovou přepravu nebo jako chartery například pro cestovní kanceláře. Na otázku, zda už mají nějaké zakázky, ale aerolinky neodpověděly.

Rokfalusy v budoucnosti nevylučuje ani otevření vlastních linek. „Firma se pochopitelně bude snažit využit všechny možné obchodní příležitosti, které budou nabízet efektivní ekonomické výstupy,“ řekl.

Firma převezme zaměstnance Danube Wings

Nové aerolinky převezmou některé zaměstnance společnosti VIP Wings, která do konce roku provozovala aerolinky Danube Wings. Výkonný ředitel Quick Duck Airlines Ján Rostáš ale jakékoli vlastnické propojení mezi oběma společnostmi odmítá.

Personálnímu spojení se ale firmy nevyhýbají ani na úrovni nejvyššího vedení. Rostáš byl totiž ředitelem i členem představenstva VIP Wings.

V polovině října poslal bratislavský okresní soud firmu VIP Wings do konkurzu. Společnost, za kterou stojí podnikatelé Vladimír Poór a Rudolf Trella, loni prohloubila ztrátu na šest milionů eur (166 milionů korun). Jen zdravotním pojišťovnám aerolinky podle serveru finstat.sk dluží 86 tisíc eur.