Žena mezi kamiony. Otec začal s jedním vozem, šéfka ICOMu jich posílá do světa tisíc

Kateřina a Zdeněk Kratochvílovi, ICOM transport, dopravce se sídlem v Jihlavě, provozující autobusovou dopravu, silniční nákladní dopravu a autorizovaný servis vozidel Mercedes-Benz. MAGAZÍN České bohatství

Kateřina a Zdeněk Kratochvílovi, ICOM transport, dopravce se sídlem v Jihlavě, provozující autobusovou dopravu, silniční nákladní dopravu a autorizovaný servis vozidel Mercedes-Benz. MAGAZÍN České bohatství Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Kateřina a Zdeněk Kratochvílovi, ICOM transport, dopravce se sídlem v Jihlavě, provozující autobusovou dopravu, silniční nákladní dopravu a autorizovaný servis vozidel Mercedes-Benz. MAGAZÍN České bohatství
Kateřina a Zdeněk Kratochvílovi, ICOM transport, dopravce se sídlem v Jihlavě, provozující autobusovou dopravu, silniční nákladní dopravu a autorizovaný servis vozidel Mercedes-Benz. MAGAZÍN České bohatství
Kateřina a Zdeněk Kratochvílovi, ICOM transport, dopravce se sídlem v Jihlavě, provozující autobusovou dopravu, silniční nákladní dopravu a autorizovaný servis vozidel Mercedes-Benz. MAGAZÍN České bohatství
4
Fotogalerie

Za třicet let se vozový park ICOM Transportu rozšířil z jednoho auta na více než tisícovku. To jsou úctyhodné počty. A právě řeči čísel rozumí klan Kratochvílů nejlépe – ne-li pouze jí. Na emoce není čas. I díky tomu se za tu dobu nerozpadla ani firma, ani rodina, pochvalují si zakladatel společnosti i její současná majitelka a šéfka Kateřina Kratochvílová.

Že jsou čísla pro Kratochvílovy vždy tím nejdůležitějším, dobře vědí všichni jejich zaměstnanci. „Oba jsou stejní. Přesvědčíte je čísly,“ potvrzuje Martin Vídeňský, řidič, který pro firmu jezdí už přes dvacet let. A doplňuje i jejich další důležitý rys: „Co chtějí, tak řeknou a prosadí.“

Z nepodřízené pozice pohlíží na Kratochvílovy jednatel české divize společnosti Mercedes-Benz Trucks Josef Mařík. Poprvé s ICOM obchodoval v roce 1996. Od té doby vyrostla dopravní společnost v jednoho z největších zákazníků skupiny Daimler Truck ve střední Evropě. „Jsou prostě ze staré školy – drží gentlemanskou dohodu,“ pochvaluje si spolupráci. „Tvrdí obchodníci, pragmatici. Hodně nároční a precizní,“ dodává. Zatímco s většinou ostatních zákazníků stráví nejvíce času papírováním, u Kratochvílů trvá nejdéle osobní jednání. „Co se dohodne u stolu, to pak platí. Hodit zakázku i za miliony eur na papír je už pouze formalita. Takových zákazníků je dnes málo,“ posteskne si obchodník.

Žena mezi kamiony

Řízení firmy, která každoročně generuje miliardové obraty, převzala dnes jedna z nejbohatších Češek po otci už v roce 2004. Zlom to byl však jen formální. K byznysu kolem benzinu a nafty přičichla Kateřina Kratochvílová hned poté, co vystudovala střední ekonomickou školu. Tehdy nastoupila za necelé tři tisíce měsíčně a prošla většinou oddělení. Z jednoho do druhého se neposunula dříve, dokud by nezvládla daný úsek sama vést. „Předání firmy musíte dělat průběžně, jinak vás čeká katastrofa,“ vysvětluje otec Kratochvíl.

„Protekční dědička. Navíc ženská, co má velet ryze chlapskému dopraváckému prostředí.“ To je nálepka, která se možná na první pohled nabízí, ale Kratochvílová se s ní nikdy nesetkala. „Chovali se ke mně galantně. Pochopila jsem, že se musím obklopovat chytřejšími lidmi, než jsem sama, a vyžadovat od nich jejich názory. Ale také jsem si rozbila nos a musela se pak omlouvat, když jsem kdysi zbrkle vynadala zaměstnanci. Neprávem,“ vzpomíná na své začátky.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!