Češi utratili přes Apple Pay miliardy, konkurenční služba Googlu zaostává

Apple Pay

Apple Pay Zdroj: Profimedia

Apple Pay
Apple Pay
Apple Pay
Apple Pay
5
Fotogalerie

Nástup služby Apple Pay, která umožňuje placení iPhony nebo například chytrými hodinkami z dílny americké společnosti Apple, zažívá od únorového vstupu na tuzemský trh nebývalý rozmach. Podle údajů bank rostou objemy plateb i počty uživatelů. Konkrétně klienti České spořitelny uskutečnili prostřednictvím Apple Pay transakce za téměř pět miliard korun. U Komerční banky to činí 4,9 miliardy korun.

Placení od Applu jasně válcuje konkurenční službu Google Pay. Klienti České spořitelny zaplatili přes Google Pay 700 milionů korun a u Komerční banky 1,8 miliardy korun. Spořitelna sice zavedla Google Pay až v polovině letošního roku, ale Komerční banka ho nabídla již na konci roku 2017.

Rozdíl ve využití služeb technologických kolosů u obou bank je tak v řádu několika miliard korun. „Apple přeskočil Google Pay velmi rychle,“ dodává mluvčí Komerční banky Pavel Zúbek. Důvodem rozmachu Apple Pay oproti Google Pay jsou podle expertů rozdíly mezi uživateli mobilů Applu a těch, kteří využívají přístroje s operačním systémem Android.

„Apple vlastní lidé, kteří jsou jednak movitější, ale především jsou oproti uživatelům Googlu zběhlejší ve využívání technologií,“ uvádí výkonný ředitel Sdružení pro bankovní karty Roman Kotlán.

Služba Applu si tak rychle získala oblibu mezi klienty bank. Platby mobilem či hodinkami v obchodech má aktivováno více než 130 tisíc klientů Komerční banky. „Dvě třetiny z nich využívají Apple Pay, zbylá třetina platí s Google Pay,“ dodává Zúbek. Výrazný rozdíl v počtu uživatelů obou služeb je rovněž u České spořitelny. 

Z rozmachu Apple Pay se navíc mohou radovat obchodníci. Uživatelé této služby totiž platí s její pomocí častěji než u konkurenčního Google Pay. „Průměrná výše jednoho nákupu pomocí Google Pay se pohybuje okolo 450 korun. S Apple Pay je průměrná výše bezkontaktní platby 494 korun,“ srovnává mluvčí České spořitelny Filip Hrubý. Stejný trend zaznamenala Komerční banka.

„Je to podobné jako v případě mobilních aplikací – příjmy z aplikací na iOS byly například v první polovině loňského roku dvojnásobné oproti příjmům na Google Play,“ uvádí Lukáš Erben z KPC-Group, která zastupuje výzkumnou společnost Gartner. Situace na tuzemském trhu kopíruje vývoj v zahraničí.