Český start-up Samurai shot, který již třetím rokem vyrábí stejnojmenné čajové energetické nápoje, připravuje novinku. Kromě půllitrových skleněných lahví a cestovní placatky nyní přijde s nápojem ve čtvrtlitrové plechovce.
„Již jsme to vyladili a připravujeme první sérii deseti tisíc kusů, které půjdou brzy na trh,“ říká k novince, která obsahuje 2,5 krát více kofeinu než běžné energetické nápoje, její tvůrce a spoluzakladatel firmy Samurai Jaromír Horák. Ten se čaji a čajové kultuře v Čechách profesionálně věnuje přes 15 let.
Před třemi lety spojil své síly s Martinem Solničkou, který posílil zejména marketing a obchod. Historie firmy přitom začala crowdfundingovou kampaní, kdy zakladatelé vybrali za měsíc 120 tisíc korun na první várku nápoje.
Nejde přitom o jedinou značku nápojů, která chce nabízet protipól zavedeným "energiťákům". S nápojem Smarty se například snaží uspět bývalý hokejový brankář Dominik Hašek. Svůj produkt profiluje nikoliv jako povzbuzovač, ale jako nápoj proti stresu.