„Tradiční výuka připravuje studenty na AZ kvíz.“ Ústecký start-up chce změnit finanční vzdělávání | E15.cz

„Tradiční výuka připravuje studenty na AZ kvíz.“ Ústecký start-up chce změnit finanční vzdělávání

Michal Tomeš

Ústecký start-up Edhance, za kterým stojí podnikatelé Lukáš Rejchrt a Pavel Popluhar, výrazně rozšiřuje své portfolio interaktivních vzdělávacích programů. Firma podepsala spolupráci se společností Mastercard, která se v rámci CSR stala partnerem edukativního projektu „Peníze pod kontrolou“. Ten má dětem na českých školách pomoci s finanční gramotností. V brzké době se může dostat až na čtvrtinu českých základních škol. 

Cílem českého start-upu Edhance je nabídnout žákům českých škol vzdělávací materiály prostřednictvím interaktivních tabulí, kterými sice většina českých škol disponuje, ale neexistuje pro ně jednotná učební látka, která by využila jejich potenciál. Spolupráce s Mastercard má tak do českých škol přinést odlišnou podobu výuky ve formě interaktivních prezentací, které vytvořili odborníci v oboru financí a vzdělávání.

Téma projektu vychází z rámcového vzdělávacího programu pro druhý stupeň základní školy. Ten však podle Rejchrta s Popluharem není propracovaný dostatečně do hloubky, úroveň znalostí žáků se tak může významně lišit školu od školy. „Jsme přesvědčeni, že správná výuka finanční gramotnosti může pomoci v rozvíjení kritického myšlení, které často potlačuje výuka tradiční matematiky, postavená na využívání naučených vzorečků a postupů k výsledku,“ říká Lukáš Rejchrt.

Bitcoin pod ochranou. Argentinský podnikatel zkouší vydělat na provozu podzemních trezorů

„Tradiční forma školní výuky připravuje studenty pro uplatnění v roli soutěžících v AZ kvízu. My k výuce přistupujeme s vědomím, že klíčovou podstatou pro úspěch obsahu je kvalitní forma komunikace. S naším obsahem využíváme naplno digitální technologie, které již dnes ve školách jsou, a výsledkem tak má být skutečná příprava na život v jednadvacátém století,” doplňuje Rejchrt.

I přesto, že projekt vznikl za podpory společnosti Mastercard, nebude mít podle Rejchrta na obsah výukového programu žádný vliv. „Vzdělávací funkce je pro nás zásadní, což si musí partneři uvědomit,“ dodává. Dohlížejí na to například nezávislí garanti ze strany státních institucí.

Japonský startup chce boháčům předvádět umělé meteorické roje

Výuka pomocí interaktivních programů českého start-upu probíhá na dvou úrovních. Tou první je samotné vzdělání pedagogů v dané tématice, které mají na starosti lektoři. Učitelé budou mít navíc k dispozici také materiály, jež jsou aktualizovány na základě zkušeností s výukou. Na druhé úrovni pak probíhá předávání znalostí žákům, v čemž pomáhají nejdříve lektoři Edhance, posléze je však na samotných učitelích, jak s interaktivním obsahem naloží.

Projekt finanční gramotnosti proběhne v pilotní fázi na 25 školách, rozšířit se však může později i po celém Česku. Edhance doposud poskytl lekce v 973 českých základních školách, což je téměř čtvrtina celkového počtu. Programem prošlo asi 100 tisíc dětí. Pomohl tomu také minulý projekt Edhance zabývající se správným stravováním, který vznikl ve spolupráci s Nestlé a dále na školách běží.

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud