Vývojáři z Creative Dock spustí vlastní startup. Firmám usnadní správu kontaktů

Kontakto

Kontakto Zdroj: Kontakto

Pražský startupový inkubátor Creative Dock spustí začátkem letošního léta novou B2B platformu. Aplikace nesoucí název Kontakto chce firmám usnadnit správu kontaktů a informací o spolupracovnících a klientech, čímž má dojít k posílení vztahů a lepšímu zužitkování již vytvořených vazeb. Aplikace je přitom jeden z prvních projektů, které inkubátor nevytváří pro externí klienty, ale vznikl z iniciativy vedení Creative Docku. 

„Kolem firem je vybudovaný ekosystém vztahů, ze kterého neumí nikdo těžit,“ říká vedoucí projektu Pavel Zábrodský, který chce aplikaci nabízet především marketingovým agenturám, vydavatelstvím nebo HR oddělením. Program umí pomocí těžby dat získávat kontakty z e-mailové konverzace, čímž vytváří sdílenou databázi pro celou firmu. Jednotlivé kontakty je dále možné upravovat a oštítkovat tak, že je možné s nimi v rámci firmy lépe pracovat.

„Kontakty se tak z firem neztrácejí, když zaměstnanci firmu opustí,“ dodává Zábrodský. To je výhodné například pro obchodní firmy, pro které jsou kontakty s klienty zásadní. Aplikace zároveň kontakty průběžně obohacuje o data ze sociálních sítí nebo kalendářů, kde zaznamenává vzájemné schůzky.

Kvůli ochraně osobních dat a GDPR však aplikace nebude vytvářet jednu velkou databázi pro všechny tak, jak to částečně dělá například profesní sociální síť LinkedIn, kde je možné jednotlivé kolegy hodnotit a upravovat tak veřejně jejich profil. Kontakto zakládá svůj princip právě na uzavřené síti kontaktů, která má specifickou hodnotu pro konkrétní firmu, na jejíž fungování jsou vztahy navázané.

V současnosti je aplikace ve fázi MVP (minimální životaschopný produkt), se kterým oslovuje potenciální zákazníky. Kvůli pokračujícímu vývoji hledají rovněž autoři aplikace investora. 

Zpracováváním kontaktů se na světě zabývá hned několik vývojářských firem, které však zpravidla nabízejí úzce zaměřené nástroje. Myšlenku vytváření databází však posouvá dále například americký startup FullContact, který podobně jako Kontakto umožňuje vytváření digitálních vizitek těžbou z veřejných zdrojů.