Čuprův Rohlík utržil přes sedm miliard korun. Miliardu vloží do automatizace

On-line supermarket Rohlik.cz

On-line supermarket Rohlik.cz Zdroj: ČTK/Fotobanka ČTK/Ruml Miloš

Zakladatel Rohlíku Tomáš Čupr
Rohlík funguje také v Maďarsku.
Rohlík za rok 2020 utržil 7,3 miliardy korun, uvedl Čupr
Podle Čupra je na trhu práce nedostatek lidí
Podle Čupra Rohlík v Rakousku překročil měsíční obrat sto milionů korun
8
Fotogalerie

Meziročně téměř zdvojnásobit tržby v Česku se loni podařilo internetovému obchodu s potravinami Rohlík. Utržil 7,3 miliardy korun, jak uvedl zakladatel startupu Tomáš Čupr s tím, že letos by měla společnost růst podobným tempem jako v minulosti. Startup v posledních měsících vstupuje na zahraniční trhy a získal investice v řádu miliard korun.

Rohlík loni dosáhl zisku padesáti milionů korun, což meziročně znamená pokles. „Je to způsobené jednorázovými náklady na shánění financí na další rozvoj, bez toho bychom dosáhli zisku přes 200 milionů korun, což je na úrovní některých řetězců,” uvedl Čupr. "Máme velmi podobná očekávání i pro rok 2021," dodal o dvěstěmilionovém zisku. 

"Je otázkou, zda se Rohlíku podaří zopakovat loňský růst, jelikož pandemie firmě nesmírně pomohla. Na druhou stranu covid odstartoval určité širší strukturální trendy a sektory jako on-line prodej potravin z nich budou nepochybně profitovat. Zároveň zahraniční expanze může přispět k citelnému zvýšení výnosů Rohlíku. Nicméně na zahraničních trzích bude firma čelit tvrdé a narůstající konkurenci," uvedl pro E15 portfolio manažer společnosti Cyrrus Tomáš Pfeiler.

Služba v Rakousku, kde funguje devět měsíců, dosahuje obratu sto milionů korun měsíčně. Čupr také oznámil, že Rohlík investuje do automatizace 45 milionů eur, zhruba 1,1 miliardy korun, čímž se chce vyrovnat s nedostatkem vhodných zaměstnanců. Chystá také stavbu plně automatizovaného skladu v Chrášťanech. 

Řetězec také zavádí nové privátní značky. Vlastní sortiment uzenin ponese označení Dacello, pod značkou Moddia nabídne papírové hygienické potřeby a chystá i řemeslnou pekárnu. Dosud Rohlík provozoval privátní značku mléčných výrobků Mill a značku MASO!

„Novými značkami pokrýváme segment nejlevnějšího sortimentu. Obě řady splňují kritérium kvality za nejlepší možnou cenu v dané kategorii. Uměli jsme to vymyslet, našli zdroje a zkrátili dodavatelský řetězec na naprosté minimum,“ popisuje komerční ředitel Rohlik Group Olin Novák, který bude od prvního října zastávat funkci výkonného ředitele.

Rohlík také představil vratné tašky v reakci na občasnou kritiku zákazníků, kteří si stěžují na příliš vysoký počet papírových tašek, v nichž Rohlík objednávky rozváží. Nyní si budou moci zákazníci vybrat, vratná taška se může použít nejméně při 25 rozvážkách. 

Poprvé se Rohlík dostal do černých čísel v roce 2018, kdy při tržbách 2,4 miliardy vykázal zisk 102 tisíc korun. Za rok 2019 tržby překročily čtyři miliardy a hrubý zisk dosáhl šedesáti milionů. Letos v červenci se Rohlík stal prvním českým jednorožcem, tedy startupem, jehož valuace překročila hodnotu jedné miliardy dolarů. Podnik založený v roce 2014 expanduje na další trhy, jako jsou Maďarsko a Rakousko, a letos postupně přidává německá města.

Podívejte se na rozhovor se zakladatelem Rohlíku Tomášem Čuprem. 

Video placeholde
Rozhovor se zakladatelem služby Rohlík.cz Tomášem Čuprem • E15