Prodeje aut v Evropě vzrostly, na špici je i Škoda

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CTK

Trh v Evropě se probudil, prodeje aut na starém kontinentu rostly už třetí měsíc za sebou. V listopadu to bylo podle ACEA o 0,9 procenta na 975 tisíc aut (loni 966 tisíc). V září trh vzrostl meziročně o 5,5 procenta a v říjnu o 4,6 procenta.

K nejlépe prodávaným modelům patřily Volkswagen Golf, Škoda Rapid Spaceback a Renault Captur. Skvěle šly na odbyt i vozy značky Dacia, jejíž nabídka zahrnuje i novou verzi hatchbacku Sandero.

Poslední prodejní výsledky naznačily, že se trh s automobily v Evropě pomalu stabilizoval. Nicméně prodeje za prvních jedenáct měsíců roku byly stále horší ve srovnání s loňskem, spadly o 2,7 procenta na 11,4 milionu aut.

Z pěti největších evropských trhů vzrostla v listopadu poptávka po nových vozech ve Španělsku o 15 a ve Velké Británii o sedm procent. V Německu, Francii i Itálii počet registrací klesl.

Registrace autRegistrace aut | E15

Z největšímích výrobců zabodovali jen dva. Byly to skupiny Volkswagen a Renault. Registrace vozů koncernu VW vzrostly 3,2 procenta, Renault si polepšil o 8,9 procenta.

Nedařilo se naopak Fiatu, který se propadl o 5,8 procenta. Na špatném výsledku se nejvíce podílela Alfa Romeo s úbytkem přes 19 procent. Samotný Fiat ztratil 3,5 a Lancia/Chrysler pak 13,6 procenta. Fiat je připravený nepříznivý trend zvrátit, v příštích třech letech hodlá investovat do nových modelů devět miliard eur.

Škoda jede
Nebýt Dacie, statistikám by vládla mladoboleslavská automobilka, jež vzrostla o 17,9 procenta. Rumunský výrobce však má oproti Škodě Auto na trhu poloviční podíl. Škoda prodala v jedenáctém měsíci letošního roku 44 644 vozů (Dacia 25 002).

Neúspěšný byl i americký koncern GM. V listopadu prodal v Evropě v meziročním srovnánío 3,8 procenta méně aut, jeho značky Opel a Vauxhall se propadly o 3,1 procenta a značka Chevrolet o 8,3 procenta. Také Hyundai už tolik netáhl, spadl o 7,8 procenta.