K nejlépe prodávaným modelům patřily Volkswagen Golf, Škoda Rapid Spaceback a Renault Captur. Skvěle šly na odbyt i vozy značky Dacia, jejíž nabídka zahrnuje i novou verzi hatchbacku Sandero.
Poslední prodejní výsledky naznačily, že se trh s automobily v Evropě pomalu stabilizoval. Nicméně prodeje za prvních jedenáct měsíců roku byly stále horší ve srovnání s loňskem, spadly o 2,7 procenta na 11,4 milionu aut.
Z pěti největších evropských trhů vzrostla v listopadu poptávka po nových vozech ve Španělsku o 15 a ve Velké Británii o sedm procent. V Německu, Francii i Itálii počet registrací klesl.
Registrace aut |
Z největšímích výrobců zabodovali jen dva. Byly to skupiny Volkswagen a Renault. Registrace vozů koncernu VW vzrostly 3,2 procenta, Renault si polepšil o 8,9 procenta.
Nedařilo se naopak Fiatu, který se propadl o 5,8 procenta. Na špatném výsledku se nejvíce podílela Alfa Romeo s úbytkem přes 19 procent. Samotný Fiat ztratil 3,5 a Lancia/Chrysler pak 13,6 procenta. Fiat je připravený nepříznivý trend zvrátit, v příštích třech letech hodlá investovat do nových modelů devět miliard eur.
Škoda jede |
---|
Nebýt Dacie, statistikám by vládla mladoboleslavská automobilka, jež vzrostla o 17,9 procenta. Rumunský výrobce však má oproti Škodě Auto na trhu poloviční podíl. Škoda prodala v jedenáctém měsíci letošního roku 44 644 vozů (Dacia 25 002). |
Neúspěšný byl i americký koncern GM. V listopadu prodal v Evropě v meziročním srovnánío 3,8 procenta méně aut, jeho značky Opel a Vauxhall se propadly o 3,1 procenta a značka Chevrolet o 8,3 procenta. Také Hyundai už tolik netáhl, spadl o 7,8 procenta.