Ruská pizza vezme útokem Evropu, Asii i Afriku. Řetězec Dodo plánuje tisíc poboček za pět let

Dodo Pizza v Rusku

Dodo Pizza v Rusku Zdroj: Dodo Pizza

Dodo Pizza
Dodo Pizza
Dodo Pizza
Dodo Pizza
Dodo Pizza
9
Fotogalerie

Globální společnosti rychlého občerstvení s pizzou mají v Rusku smůlu. Tamnímu trhu totiž kraluje řetězec Dodo Pizza. Za osm let existence se právě z této značky stal jeden z nejrychleji rostoucích restauračních řetězců v počtu nově otevřených poboček i v rámci ziskovosti firmy. Během následujících pěti let chce firma navíc expandovat dále do světa a vybudovat dalších tisíc poboček. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Řetězec, který v Rusku překonal i globální značku Pizza Hut, přiznal v roce 2018 příjmy ve výši 215 milionů dolarů. V letošním roce odhadl své příjmy na celkových 307 milionů dolarů. V roce 2020 odhaduje společnost výši svých ročních příjmů na 430 milionů dolarů, tedy více než deset miliard korun.

Tyto údaje korespondují s plány společnosti. „Do roku 2021 chceme dosáhnout tržeb 500 milionů dolarů a do roku 2024 jedné miliardy dolarů ročně,“ uvedl zakladatel řetězce Dodo Pizza Fjodor Ovchinnikov.

Podle informací z webu firmy DoDo Pizza od června 2018 celkem 126 nových restaurací v Rusku, 19 dalších v sousedních zemích a šest v Evropě. Celkově v Rusku provozuje 457 pizzerií. Dalších 69 pizzerií je v jedenácti různých zemích, včetně Spojených států, Číny, Japonska či Velké Británie.

Společnost nedávno prodala franšízingová práva do Nigérie firmě Quality Foods Africa. Ředitel této společnosti Alex Trotter uvedl, že prvních dvacet restaurací Dodo Pizza bude otevřeno v největším městě Nigérie Lagosu ještě letos v říjnu. „Dodo má nejlepší platformu, jakou jsme zatím v rychlém občerstvení viděli, je na vrcholu třídy,“ řekl Trotter.

„Jsme napůl restaurace a napůl technologická společnost,“ odkázal Ovchinnikov na fakt, že jeho firma používá vlastní komplexní software, který udržuje tým 120 techniků. V reálném čase jim umožňuje sledování peněžních toků společnosti, sledovat stav zásob jednotlivých restaurací či okamžitou kontrolu při rozvozu jídla. Společnost dokonce mezi povinnou výbavu všech restaurací uvádí kamery v kuchyních, které vysílají nepřetržitě v přímém přenosu. Na výrobu pizzy se tak mohou v reálném čase podívat i zákazníci.

Společnost také zveřejňuje online na svých webových stránkách týdenní tržby všech svých restaurací. Tento postup společnost nazývá jako „princip radikální transparentnosti“.

V současné chvíli pracuje firma podle Ovchinninkových slov na algoritmu, který by byl schopen automaticky vytvářet marketingové kampaně pro jednotlivé regiony, do nichž DoDo chystá expanzi.