Svár nákupních košíků pokračuje. Rohlík podává žalobu na Tesco

Někteří nezávislí právníci dali za pravdu Rohlíku nejen během prvního sporu s Teskem, ale dávají mu za pravdu i teď.

Někteří nezávislí právníci dali za pravdu Rohlíku nejen během prvního sporu s Teskem, ale dávají mu za pravdu i teď. Zdroj: Rohlík.cz

Tesco čelí žalobě ze strany konkurenčního Rohlíku.
2
Fotogalerie

Už se mohlo zdát, že spor nastartovaný sloganem „Nenechte se opít…“ v reklamní kampani Teska zaměřené proti konkurenčnímu Rohlíku končí. Opak je pravdou. Zatímco Rohlík u soudu v červnu neuspěl s návrhem na vydání předběžného opatření, teď na Tesco rovnou podává žalobu. Nesouhlasí ani s tím, co ředitelka českého Teska Katarína Navrátilová uvedla v rozhovoru pro deník HN, že soud na kampani neshledal nic špatného. „Podávali jsme návrh na vydání předběžného opatření, to je mezitímní opatření, kde se nerozhoduje o právní podstatě sporu,“ uvádí mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová.

Když se na jaře objevila kampaň Teska s názvem „Nenechte se opít…“, Rohlík se proti kampani ohradil a podal u Městského soudu v Praze návrh na vydání předběžného opatření. Tesco totiž v kampani provedlo srovnávací nákup ve vlastním obchodě a na Rohlíku, aby zákazníkům ukázalo, že nákup v Tesku vyjde levněji. Pro připomenutí, deník E15 provedl nezávislý srovnávací nákup na obou platformách i na konkurenčním Košíku.

Srovnávací nákup však několik právníků nezávisle na sobě posoudilo jako nekalou hospodářskou soutěž. Na základě toho podal Rohlík návrh na vydání předběžného opatření. Návrh však u soudu neprošel s tím, že reklamní kampaň byla v pořádku. 

Ve středu v deníku HN vyšel rozhovor s ředitelkou českého Teska Katarínou Navrátilovou. Už v titulku stálo, že soud podle Návratilové dal za pravdu Tesku  a o nekalou hospodářskou soutěž se nejedná.

„Návrh na vydání předběžného opatření je mezitímní opatření, kde se nerozhoduje o právní podstatě sporu. Soud primárně řeší, zda existuje, nebo hrozí bezprostřední újma, které je třeba co nejdříve zabránit například tím, že soud přikáže zastavit reklamní kampaň,“ uvádí mluvčí Rohlíku Lutfia Volfová.

Zamítnutí návrhu na vydání předběžného opatření podle ní zcela jistě neznamená, že by soud rozhodl o tom, že kampaň nebyla nekalou soutěží. „Ostatně dalo nám za pravdu i mnoho nezávislých právníků a my si v této věci stojíme za svým,“ dodává. 

Někteří nezávislí právníci dali za pravdu Rohlíku nejen během prvního sporu s Teskem, ale dávají mu za pravdu i teď. „Návrh na vydání předběžného opatření má být rychlým řešením v situaci, kdy je třeba zabránit nekalému jednání. Že soud tomuto návrhu nevyhověl, rozhodně nevypovídá nic o tom, jak celý soud dopadne,“ upozorňuje Karolína Kropíková z advokátní kanceláře eLegal. 

Tesco se zatím nechce vyjadřovat. „Do dnešního dne jsme žádný přípis ze soudu neobdrželi, a tudíž nevíme, co je předmětem údajné žaloby, a nemůžeme se tak vyjádřit,“ uvádí mluvčí Teska Michal Kuzmiak.

V případě, že by Rohlík získal odškodné, věnuje je na dobročinné účely. „Žalobu jsme nepodali proto, že by nás trápily ztráty, kterou nám kampaň způsobila, a již jsme zmiňovali, že vysouzené náhrady bychom stejně věnovali na charitu. Ale nechceme se smířit s tím, že gigant jako Tesco nekalým způsobem napadá konkurenta,“ uvádí Volfová. 

Určitou zajímavostí je, že Tesco bojovalo prostřednictvím reklamní kampaně mířené na Rohlík již v minulosti. V roce 2017 namířilo podobnou reklamní kampaň proti Rohlíku, ve které pro změnu stálo: „Nákup rohlíků v nedohlednu? Čas na změnu!“ Možná ještě zajímavější však je, že právě v té době byl na pozici marketingového ředitele pro střední Evropu v Tesku Olin Novák, který v roce 2018 přešel do Rohlíku a nyní mu šéfuje.

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!