Google kupuje hudební službu Songza, chce lépe konkurovat

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: meneame, Flickr.com (CC BY-SA 2.0)

Americká internetová společnost Google koupila službu pro sdílení hudby Songza. Převzetí je součástí snahy Googlu více se etablovat na rychle rostoucím poli internetové hudby, a konkurovat tak firmám jako je Apple. Finanční podmínky, za kterých službu Songza přebírá, Google nezveřejnil.

Cena bude podle analytiků zřejmě relativně nízká, takže finanční situaci Googlu nijak zásadně neovlivní. Google měl na konci března volné peníze a peněžní ekvivalenty za zhruba 59 miliard dolarů (asi 1,2 bilionu Kč). List New York Post s odvoláním na nejmenované zdroje už dříve sdělil, že Google za firmu nabídl 15 milionů dolarů.

Songza působí na trhu čtyři roky. Služba umožňuje uživatelům vybrat si seznam skladeb podle nálady nebo určité činnosti, kterou dělají, třeba pro jízdu autem nebo pro cvičení. Seznam písní vybírají hudební experti. Google uvedl, že v příštích několika měsících bude zvažovat, jak službu Songza začlenit do své nynější služby pro sdílení hudby. Pro současné uživatele služby Songza se tím nic nemění.

Agentura Reuters podotýká, že akvizice zdůrazňuje, jak roste význam služeb, které upravují seznamy skladeb podle přání zákazníků. Stále více lidí totiž poslouchá hudbu přes internet prostřednictvím smartphonů, tabletů a osobních počítačů. Dohoda přichází krátce poté, co Apple koupil za tři miliardy dolarů výrobce sluchátek Beats. Ten má rovněž zkušenosti s vytvářením seznamů skladeb a letos spustil vlastní službu pro sdílení hudby.

Prodej digitálních nahrávek v posledních měsících klesá. Obliba sdílení hudby, kdy si zájemci nemohou stáhnout hudební nahrávku do svého přístroje, ale mohou ji poslouchat na internetu, však u spotřebitelů stále více roste.