Předmětem sporu je částka odpovídající údajnému bezdůvodnému obohacení hostinského. Krajský soud přiznal Intergramu 3895 korun plus úroky a náklady řízení. Muž se bránil tvrzením, že televize sloužila pouze pro soukromé účely, případně k promítání videozáznamů motoklubu, a nikoli k veřejné produkci.
Desítky tisíc smluv ročně
Intergram je nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů. V oblasti veřejných produkcí ročně uzavírá asi 40 tisíc smluv. Inkaso za veřejné produkce v roce 2013 činilo 180 milionů korun, z toho restaurace představovaly 48,4 milionu a hotely 32,8 milionu. Povinnost získat licenci se týká také provozovatelů obchodů, heren, služeb, sportovišť, diskoték či výstavišť. Čísla za loňský rok ještě nejsou k dispozici.
Další kolektivní správce, Ochranný svaz autorský (OSA), v roce 2013 za veřejné prostory vybral 160,2 milionu korun, uvedl Roman Strejček, předseda představenstva OSA.
Prodavač si může pustit rádio
ÚS již loni v jiné kauze rozhodl, že když si například prodavač pustí v obchodě vlastní rádio, nemusí kvůli tomu provozovatel platit kolektivnímu správci autorských práv. Požadovat licenci by bylo v podobných případech přepjatě formalistické. Konkrétně tehdy soudci vyhověli firmě Velo CZ, spor se týkal rádia v prodejně a opravně kol.
V podobných případech by měla justice podle ÚS podrobněji zkoumat konkrétní okolnosti, například zda rádio skutečně bývalo v provozu, komu patřilo a zda z něj měl provozovatel nějaký prospěch.