Spot představující „trochu jiného“ studenta techniky se objevil na YouTube v úterý 19. února a za necelých pět dní měl více než 250 tisíc zhlédnutí. Video se později objevilo i na Streamu, kde se ve stejnou dobu pohybovalo kolem třiceti tisíc zhlédnutí.
Podívejte se na momentální hit českého YouTube:
„Video Miluji tě, mé VUT je hlavní osou naší letošní náborové kampaně. Cílovou skupinou jsou středoškoláci, kterým chceme ukázat, že jim opravdu rozumíme a víme, co je baví a zajímá.“ říká PR a marketingová specialistka VUT v Brně Pavla Ondrušková. Kampani se přizpůsobil i vzhled facebookového profilu školy a ve stadiu příprav jsou další podpůrné akce, o kterých Ondrušková zatím nic bližšího nechce prozradit.
Čtěte také:
Koncept spotu vznikal několik měsíců, během kterých se autoři snažili co nejvíc přiblížit cílové skupině, samotné natáčení v prostorách univerzity za účasti akademického sboru zabralo sedm dní. Hlavním tahounem autorského týmu byl nezávislý kreativec Jiří Fiala, který sám před časem na VUT studoval, ale nakonec „přeběhl“ k filmařině. Na vzniku spotu se režijně podílela Anna Štětinová a produkčně přispělo studio Cinebonbon.
Podívejte se na fotografie z natáčení spotu:
V klipu jsou s nadsázkou použity odkazy na objekty zájmu dnešních technicky zaměřených studentů. Například budova FSI je stavěna v počítačové hře Minecraft (kanál Minecraftu patří na českém Youtube k nejnavštěvovanějším kanálům), v klipu je zařazen „český Moss“ (podle postavy z oblíbeného britského sitcomu IT Crowd) a objevuje se v něm i parodie na slavnou fotku „Pařba na FEKTu“.
A do jedné z rolí byl obsazen i reklamní robot Advee:
Reklamní robot Advee ve spotu VUT
Kampaň Miluji tě, mé VUT je jenom další v řadě náborových kampaní, kterými se snaží (a dlužno říct, že úspěšně) některé univerzity zaujmout veřejnost i média. Samotná VUT má za sebou například guerillovou kampaň se sněhovými otisky jdi.na.vutbr.cz v blízkosti středních škol a nebo kampaň s jablíčky s názvem Žeru VUT.
Článek o kampani Žeru VUT najdete zde:
Tradicí náborových kampaní je známá také pražská ČVUT. V roce 2008 spatřila světlo světa její kampaň Sedm statečných se sedmi postavičkami, které představovaly jednotlivé fakulty školy. Tahle kampaň dokonce získala ocenění českého Art Directors Clubu v podobě bronzového Louskáčka. V roce 2009 přišla ČVUT s Urychlovačem a jen o pár měsíců později rozjela Oriloaded, jejíž tváří byl známý rapper Orion.
Nápaditost ve snaze zviditělnit svou školu projevila i Lesnická a dřevařská fakulta Mendelovy univerzity v Brně. Její spot s podtitulem I škola může být sexy se na YouTube objevil před rokem: