Náborová kampaň VUT je hitem českého YouTube

Náborová kampaň VUT se stala hitem českého YouTube

Náborová kampaň VUT se stala hitem českého YouTube

Kameraman Lukáš Gargulák připravuje záběr na hlavního hrdinu jedoucího po sportovní hale VUT  v Brně na segwayi
Záběr z natáčení sboru ve zvukovém studiu
Točení remaku legendárního snímku Velká pařba na...
Lukáš Štěpánek, dvojník Mosse z IT Crowd
Příprava na sborový zpěv
6
Fotogalerie
Vysoké technické učení v Brně spustilo náborovou kampaň s názvem Miluji tě, mé VUT. Úspěšně tak navazuje na tradici některých českých univerzit a jejich snahu oslovit středoškolské studenty docela neotřelým způsobem.

Spot představující „trochu jiného“ studenta techniky se objevil na YouTube v úterý 19. února a za necelých pět dní měl více než 250 tisíc zhlédnutí. Video se později objevilo i na Streamu, kde se ve stejnou dobu pohybovalo kolem třiceti tisíc zhlédnutí.

Podívejte se na momentální hit českého YouTube:

„Video Miluji tě, mé VUT je hlavní osou naší letošní náborové kampaně. Cílovou skupinou jsou středoškoláci, kterým chceme ukázat, že jim opravdu rozumíme a víme, co je baví a zajímá.“ říká PR a marketingová specialistka VUT v Brně Pavla Ondrušková. Kampani se přizpůsobil i vzhled facebookového profilu školy a ve stadiu příprav jsou další podpůrné akce, o kterých Ondrušková zatím nic bližšího nechce prozradit.

Čtěte také:

Koncept spotu vznikal několik měsíců, během kterých se autoři snažili co nejvíc přiblížit cílové skupině, samotné natáčení v prostorách univerzity za účasti akademického sboru zabralo sedm dní. Hlavním tahounem autorského týmu byl nezávislý kreativec Jiří Fiala, který sám před časem na VUT studoval, ale nakonec „přeběhl“ k filmařině. Na vzniku spotu se režijně podílela Anna Štětinová a produkčně přispělo studio Cinebonbon.

Podívejte se na fotografie z natáčení spotu:

V klipu jsou s nadsázkou použity odkazy na objekty zájmu dnešních technicky zaměřených studentů. Například budova FSI je stavěna v počítačové hře Minecraft (kanál Minecraftu patří na českém Youtube k nejnavštěvovanějším kanálům), v klipu je zařazen „český Moss“ (podle postavy z oblíbeného britského sitcomu IT Crowd) a objevuje se v něm i parodie na slavnou fotku „Pařba na FEKTu“.
A do jedné z rolí byl obsazen i reklamní robot Advee:

Reklamní robot Advee ve spotu VUTReklamní robot Advee ve spotu VUT

Kampaň Miluji tě, mé VUT je jenom další v řadě náborových kampaní, kterými se snaží (a dlužno říct, že úspěšně) některé univerzity zaujmout veřejnost i média. Samotná VUT má za sebou například guerillovou kampaň se sněhovými otisky jdi.na.vutbr.cz v blízkosti středních škol a nebo kampaň s jablíčky s názvem Žeru VUT.

Článek o kampani Žeru VUT najdete zde:

Tradicí náborových kampaní je známá také pražská ČVUT. V roce 2008 spatřila světlo světa její kampaň Sedm statečných se sedmi postavičkami, které představovaly jednotlivé fakulty školy. Tahle kampaň dokonce získala ocenění českého Art Directors Clubu v podobě bronzového Louskáčka. V roce 2009 přišla ČVUT s Urychlovačem a jen o pár měsíců později rozjela Oriloaded, jejíž tváří byl známý rapper Orion.

Nápaditost ve snaze zviditělnit svou školu projevila i Lesnická a dřevařská fakulta Mendelovy univerzity v Brně. Její spot s podtitulem I škola může být sexy se na YouTube objevil před rokem: