Hodnota Apple vzrostla za poslední rok o 1 %, na rozdíl od jeho nejbližšího konkurenta Samsung, jehož hodnota vzrostla meziročně o celých 51 %. Samsung zaujal v řebříčku nejhodnotnějších značek světa 30. místo s hodnotou značky ve výši 21 mld. dolarů.
Vážným adeptem na metu nejvyšší se stává značka Google, které se podařilo zastavit loňský pokles hodnoty a zvrátit ho v 5 % růst. Google je na druhé příčce s hodnotou 114 miliard dolarů a IBM s hodnotou 112 mld. dolarů je třetí nejhodnotnější značkou světa. Na čtvrté příčce je McDonald's, na páté Coca-Cola, následují AT&T, Microsoft, Marlboro a Visa. První desítku pak uzavírá China Mobile.
“Závod o vedoucí postavení na trhu smartphonů stimuloval Samsung ke strategii, kdy tato značka dokázala využít svůj rostoucí podíl na trhu a adekvátně přinášet pozoruhodně rychle relevantní inovace. Samsung také vynaložil na reklamní výdaje o 1,6 miliardy dolarů více než v předchozím roce“, řekl Nick Cooper, generální ředitel společnosti Millward Brown Optimor.
Studie The BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands je studie WPP, kterou realizuje každoročně Millward Brown Optimor - letos již poosmé. Je jediným řebříčkem, který kromě finančních dat využívá i pohledu stávajících zákazníků a potenciálních uživatelů měřených značek z celého světa pro výpočet jejich hodnoty. Celková hodnota 100 nejhodnotnějších značek světa vzrostla od roku 2006 o 77 % na současných 2,6 bilionu dolarů.
The Top 10 Most Valuable Global Brands 2013