STEM/MARK: Regulace tabákové reklamy

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Martin Pinkas

V pravidelném výzkumu agentury STEM/MARK pro Strategii jsme zjišťovali, jaký je váš názor na propagaci tabákových výrobků.

Postoj internetové populace k reklamě na tabákové výrobky a k pravidlům jejího umístění je do značné míry ovlivněn tím, zda je respondent kuřák či nekuřák. Nekuřáci deklarují větší zájem o toto téma, jsou angažovanější než kuřáci, které toto téma tolik nezajímá. Nekuřáci jednoznačně preferují úplný zákaz reklamy na tabák (41 %) nebo alespoň zachování stávajících omezení (26 %). Naopak kuřáci upřednostňují spíše zachování stávajících omezení (28 %), i když se nevyhýbají ani úplnému zákazu reklamy na tabákové výrobky (20 %).

Průzkum vnímání tabákové reklamyPrůzkum vnímání tabákové reklamy | Repro Strategie

Pro většinu respondentů, kteří na obecné rovině akceptují reklamu na tabák, není tento typ reklamy přijatelný v televizi, v hromadných dopravních prostředcích, v rádiu ani v kině před filmem.