V prosinci na internetu nejvíc proinzerovala Alza.cz

Nakupování vánočních dárků po internetu

Nakupování vánočních dárků po internetu Zdroj: profimedia.cz

V prosinci 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 536 milionů korun. Největším zadavatelem byl prodejce elektroniky Alza.cz, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 16,3 milionu korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje Mediaresearch.

Meziměsíčně výdaje v prosinci poklesly o 17 %, ve srovnání s loňským rokem ale došlo k navýšení téměř o třetinu.

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil prodejce elektroniky Alza.cz, který v prosinci využil internetový reklamní prostor v hodnotě 16,3 milionu korun. Na druhé příčce se umístil Internet Mall (15,3 milionu korun) a třetí místo obsadila Telefónica Czech Republic (14,7 milionu korun).

Tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v prosinci vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 485 milionů korun.

Výdaje na reklamu na internetu v prosinci 2012Výdaje na reklamu na internetu v prosinci 2012