Přestavba továren Škody Auto na elektromobily vyvolá značné omezení výroby, tvrdí šéf odborů

Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto.

Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto. Zdroj: Škoda Auto

Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto.
Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto.
3
Fotogalerie

Přebudování továren automobilky Škoda Auto na výrobu vozů s elektrickým pohonem se neobejde bez zásadního omezení výroby, řekl pro týdeník Škodovácký odborář předseda podnikové rady Jaroslav Povšík. Projekt nazvaný Trinity, do kterého je zapojený celý koncern Volkswagen, zatím nemá svůj přesný scénář. Podle Povšíka bude nutné hlídat, aby v průběhu přestavby nenastalo hromadné propouštění zaměstnanců.

„Tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil. Jedná se o projekt Trinity - předělání našich továren na kompletní e-mobilitu. To znamená: všechna zařízení demontovat, odvézt, změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti a případně je nahradit,“ uvedl. Povšík chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen Danielou Cavalloovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu.

Dalším kritickým momentem budou podle Povšíka komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.

Výroba baterií do elektromobilů v Mladé Boleslavi

Video placeholde
Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto. • Škoda Auto

Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa. Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur. V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250 tisíc bateriových systémů ročně.

Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Již od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.