Prodej vozů značky Volkswagen v lednu klesl o 2,8 procenta

Volkswagen, ilustrační foto

Volkswagen, ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Prodej osobních vozů německé automobilky Volkswagen v lednu klesl v meziročním srovnání o 2,8 procenta na 507100 automobilů. Odbyt vlajkové značky největšího evropského výrobce aut oslabil v Evropě, Čína a Latinské Americe, sdělila firma, která je sesterskou značkou české Škoda Auto.

Mladoboleslavská Škoda Auto v lednu dodala zákazníkům na celém světě 87 tisíc vozů, což bylo meziročně o 7,5 procenta více a byl to nejlepší lednový výsledek firmy. Loni Škoda poprvé prodala více než jeden milion vozů a zvýšila prodej o 13 procent.

Údaje o odbytu za celou skupinu zveřejní Volkswagen Group ke konci týdne. Loni skupina zvýšila dodávky vozů o 4,2 procenta na 10,14 milionu, a poprvé v historii se jí podařilo překonat v prodeji hranici deseti milionů vozů. Volkswagen původně předpokládal, že hranici deseti milionů prodaných vozů pokoří teprve v roce 2018.

Volkswagen již v roce 2013 sesadil americkou firmu General Motors z pozice druhé největší automobilky na světě. Do roku 2018 chce překonat nynější světovou jedničku, japonskou Toyotu. Součástí koncernu Volkswagen jsou vedle značky VW a české Škody rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche a Seat. Firma vyrábí i nákladní vozy pod značkami VW, Scania a MAN a vlastní výrobce motocyklů Ducati.