Hlavní inženýr letecké společnosti Boeing John Hamilton připustil, že firma mohla být v minulosti obezřetnější. Sdělil to americkým zákonodárcům v rámci mimořádného slyšení obou komor Kongresu k vyšetřování havárii Boeingů 737 MAX.
Hamilton řekl, že Boeing dostatečně netestoval klíčové senzory, které ovlivňují automatický stabilizační systém letadla. Tento systém, takzvaný MCAS, kvůli mylným informacím letadla mohl stroj destabilizovat a zapříčinit i katastrofu.
„Kdybychom měli dříve stejné znalosti jako nyní, rozhodovali bychom se jinak. Přemýšlím o tom den co den,“ řekl k tomu prezident a generální ředitel Boeingu Dennis Muilenburg, který byl také vyslýchán.
Loni v říjnu se Boeing 737 MAX indonéské letecké společnosti Lion Air zřítil do Jávského moře. Letadlo, které odstartovalo 29. října z indonéské metropole Jakarty do letoviska u ostrova Sumatra, se 189 lidmi na palubě havarovalo krátce po startu.
O pět měsíců později se zřítil další Boeing 737 MAX, který patřil společnosti Ethiopian Airlines. Na palubě letu, jenž startoval z etiopské metropole Addis Abeby, bylo 157 lidí a ani z nich nikdo nehodu nepřežil. V reakci na neštěstí v Etiopii byla v březnu všechna letadla 737 MAX, která jsou nejprodávanějším modelem Boeingu, odstavena po celém světě z provozu.