Luxusním značkám ze skupiny Volkswagen se v USA daří a prodeje vozů Porsche či Audi rostou. Zájem o Volkswageny však ochabuje a prodej vozů značky VW v USA loni klesl o sedm procent. Trend má zvrátit příchod nové verze modelu Golf, který se v USA začne prodávat v létě.
Automobilka navíc plánuje investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard dolarů (140,2 miliardy korun) a představit sportovně-užitkový vůz vytvořený speciálně pro místní trh. Před zahájením mezinárodního autosalonu v Detroitu to uvedl generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.
Winterkorn zopakoval, že největší evropská automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodej své značky VW a luxusní značky Audi v USA na jeden milion vozů, hlavně díky vozům vyrobeným na místním trhu. Volkswagen, který vlastní rovněž značky Porsche, Bugatti, Lamborghini, Škoda a Seat, prodal loni v Severní Americe 600 tisíc vozů.
Nový model určený pro místní trh Volkswagen plánuje představit v roce 2016. Má to být sedmimístné SUV. Winterkorn však zatím neprozradil, kde se bude nový vůz montovat, zda to bude v závodě v Tennessee nebo v Mexiku, kde příští týden začne automobilka vyrábět Golf. V roce 2016 se má na trh v USA vrátit rovněž luxusní sedan VW Phaeton.
Automobilku minulý měsíc opustil ředitele americké divize Jonathan Browning. Na jeho místo nastoupil Michael Horn, který byl ředitelem oddělení poprodejní péče ve Volkswagenu.