Volkswagen chce posílit v USA. Připravuje novinku pouze pro americký trh

Volkswagen, ilustrační foto

Volkswagen, ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Německá automobilka Volkswagen chce oslovit víc amerických řidičů a zvýšit svůj podíl tamním na trhu. Na rok 2016 proto chystá exkluzivní novinku, středně velké městské SUV. Koncern Volkswagen má cíl prodávat v USA do roku 2018 milion vozů značky Volkswagen a Audi.

Luxusním značkám ze skupiny Volkswagen se v USA daří a prodeje vozů Porsche či Audi rostou. Zájem o Volkswageny však ochabuje a prodej vozů značky VW v USA loni klesl o sedm procent. Trend má zvrátit příchod nové verze modelu Golf, který se v USA začne prodávat v létě.

Automobilka navíc plánuje investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard dolarů (140,2 miliardy korun) a představit sportovně-užitkový vůz vytvořený speciálně pro místní trh. Před zahájením mezinárodního autosalonu v Detroitu to uvedl generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.

Winterkorn zopakoval, že největší evropská automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodej své značky VW a luxusní značky Audi v USA na jeden milion vozů, hlavně díky vozům vyrobeným na místním trhu. Volkswagen, který vlastní rovněž značky Porsche, Bugatti, Lamborghini, Škoda a Seat, prodal loni v Severní Americe 600 tisíc vozů.

Nový model určený pro místní trh Volkswagen plánuje představit v roce 2016. Má to být sedmimístné SUV. Winterkorn však zatím neprozradil, kde se bude nový vůz montovat, zda to bude v závodě v Tennessee nebo v Mexiku, kde příští týden začne automobilka vyrábět Golf. V roce 2016 se má na trh v USA vrátit rovněž luxusní sedan VW Phaeton.

Automobilku minulý měsíc opustil ředitele americké divize Jonathan Browning. Na jeho místo nastoupil Michael Horn, který byl ředitelem oddělení poprodejní péče ve Volkswagenu.