Volkswagen hlásí nový rekord, do konce dubna prodal dva miliony aut

Volkswagen, ilustrační foto

Volkswagen, ilustrační foto Zdroj: CTK/AP

Německá automobilka Volkswagen v dubnu zvýšila odbyt své vlajkové značky VW o 6,8 procenta na 513 400 vozů. Za první čtyři měsíce roku jich dodala skoro dva miliony, což je nový firemní rekord. Zvýšení odbytu automobilka vysvětluje mimo jiné dobrým vývojem prodeje v Evropě a Číně, ale i pokračující vysokou poptávkou o modely jako je Volkswagen Golf. Rekordní prodeje za duben ohlásila i Škoda Auto.

Za první čtyři měsíce roku se odbyt aut se značkou VW zvýšil o 4,6 procenta na 1,99 milionu vozů. Skoro dva miliony vozů značky VW předala automobilka zákazníkům za první čtyři měsíce roku vůbec poprvé, uvedl Volkswagen.

Skupina Volkswagen loni na celém světě prodala 9,7 milionu aut. Vozy značky VW se na celosvětovém prodeji skupiny podílely skoro jednou polovinou.

Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě.

Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat. Předloni firma převzala výrobce sportovních vozů Porsche.

Česká dcera ve stopě matky

I české Škodě Auto se letos nebývale daří. V prvním čtvrtletí vydělala 185 milionů eur (5,08 miliardy korun), což je meziročně nárůst o 65,2 procenta.

Loni přitom Škodu jako jedinou značku koncernu Volkswagen postihl pokles prodejů. Za celý loňský rok dodala zákazníkům 920 800 vozů. Meziročně to představovalo pokles o dvě procenta.

Mladoboleslavská automobilka za první tři měsíce roku prodala rekordních 247 200 vozů, což je meziročně o 12,1 procenta více. Úspěšný byl pro ni i březen, kdy meziročně zvýšila prodej o 14,6 procenta.

Podle firmy, jejímiž největšími trhy jsou Čína a Německo, šlo o nejlepší výsledek za první čtvrtletí i nejlepší březnový výsledek v historii automobilky.

Duben opět pro Škodu rekordní

Totéž Škoda zopakovala v dubnu, kdy dodala zákazníkům 89 600 aut, meziročně o 15,5 procenta více. Jsou to nejlepší dubnové výsledky automobilky. V Evropě dubnové prodeje vzrostly téměř o 20 procent.

V západní Evropě dodala Škoda zákazníkům 36 600 aut, což je o 22,1 procenta více než loni. Na svém největším evropském trhu, v Německu, zaznamenala narůst o 16,2 procenta na 12 900 dodaných vozů.

Ve východní Evropě automobilka zvýšila v dubnu prodeje o 1,6 procenta na 10 700 dodaných vozů. Na svém třetím největším trhu, v Rusku, dodala značka zákazníkům 7700 vozů, což představuje meziroční růst 3,2 procenta.

Ve střední Evropě se dodávky Škody zvýšily o 35,8 procenta na 14 600 aut. V České republice vzrostl prodej o 38,9 procenta na 7100 vozů.

Nejsilnějším samostatným trhem byla pro Škodu v dubnu Čína. Dodávky vozů zákazníkům se tam zvýšily o 7,6 procenta na 21 900 vozů.

Škoda Auto v Číně: hvězdný tanec s vysokými známkami