Okolí Smíchovského nádraží čeká zásadní proměna. Prohlédněte si vizualizace

Změna k nepoznání. Uvolněná plocha u Smíchovského nádraží by měla následně fungovat jako městský park.

Změna k nepoznání. Uvolněná plocha u Smíchovského nádraží by měla následně fungovat jako městský park. Zdroj: A69

Autobusový terminál Na Knížecí byl po léta na jižním konci města a přirozeně v jeho těsné blízkosti.
Koncepce ateliéru počítá s jeho posunutím jižním směrem do prostoru Smíchovského nádraží. Místo něho vznikne náměstí Na Knížecí.
Na mnoha místech vykazuje okolí Smíchovského nádraží zcela neměstský charakter, který odpovídá spíš periferii než centru města.
Takto by mohlo bezprostřední okolí vypadat po revitalizaci.
Nádraží Praha – Smíchov funguje jako důležitý přestupní dopravní prostor. Jeho význam narostl především po realizaci stanice metra Smíchovské nádraží.
17
Fotogalerie

Smíchovské nádraží a okolní oblast se změní. Z místa, které na první pohled vypadá jako neudržovaná periferie, se má stát živá součást centra Prahy. Projekt, který vypracoval architektonický ateliér A69, již schválili městští radní. Prohlédněte si ho ve fotogalerii.

V první fázi se přesune lávka, která vede přes koleje. V další vyroste naproti současné nádražní budově přes koleje parkovací dům se záchytným parkovištěm a terminál pro autobusy. Zajíždět sem budou příměstské a dálkové linky. Postupně se sem z autobusového nádraží Na Knížecí přesunou příměstské autobusové linky a část linek MHD.

Nad kolejemi vznikne autobusový terminál s nájezdem od Nádražní ulice. Terminál bude nad kolejišti a částečně nad současnou budovou nádraží. Změny čekají rovněž hlavní budovu vlakového nádraží. 

Náklady na vybudování terminálu jsou podle rámcového odhadu 2,9 miliardy, P+R parkoviště a nové autobusové nádraží v Dobříšské ulici má vyjít na 880 milionů, platforma nad kolejištěm železničního nádraží asi na 1,7 miliardy a úpravy Nádražní ulice 285 milionů korun. Jako první má začít stavba záchytného parkoviště a přesun autobusového nádraží.

Začátek prací bude souviset s koordinací s dalšími projekty, které se v oblasti plánují. Nejvýznamnějším je nová čtvrť Smíchov City na místě bývalého smíchovského nákladového nádraží. V nové čtvrti by podle plánů developera mohlo bydlet až 3300 lidí, bude zahrnovat i novou centrálu České spořitelny, obchody a kanceláře.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce letos také zahájit rekonstrukci nádražní budovy z 50. let, která by měla trvat do přelomu let 2020 a 2021. Opravy se budou týkat centrální haly i severního a jižního křídla.

Na základě schváleného usnesení město s Technickou správou komunikací a dopravním podnikem začne připravovat projekt stavby nového terminálu a souvisejících úprav ulic Radlická a Za Ženskými domovy. Jako první přijde podle prvního náměstka primátora Petra Hlaváčka (za TOP 09) na řadu stavba záchytného parkoviště a přesun autobusového nádraží. Náklady na vybudování terminálu jsou podle rámcového odhadu 2,9 miliardy, sdělil ČTK Hlaváček. P+R parkoviště a nové autobusové nádraží v Dobříšské ulici má vyjít na 880 milionů, platforma nad kolejištěm železničního nádraží asi na 1,7 miliardy a úpravy Nádražní ulice 285 milionů korun