Díky koupi výrobce Corony získá Anheuser-Busch InBev značku nejprodávanějšího dováženého piva v USA. Ovládne také trh v Mexiku, druhé největší ekonomice latinské Ameriky. Mexický pivní trh je čtvrtý nejziskovější na světě a pivovar Modelo založený v roce 1925 na něm vede před konkurenčním FEMSA Cerveza, který vlastní Heineken.
Ještě před převzetím ale Modelo prodá svůj podíl ve firmě Constellation Brands, která zajišťuje distribuci jeho piv v USA. Pokud by se tak nestalo, získal by Anheuser-Busch InBev na americkém trhu většinu, což by mohlo vyvolat zájem antimonopolního úřadu.
Cena za Modelo je podle analytiků asi po 30 procent vyšší než ta, která by odpovídala aktuální ceně akcií mexické firmy na burze. Šéf pivovarnického gigantu Carlos Brito ale cenu hájí s tím, že je „úplně rozumná“. „Třicet procent navíc není nic, o čem byste nikdy neslyšeli,“ prohlásil.
Transakce je dalším krokem v konsolidaci světového pivovarnického průmyslu. Anheuser Busch InBev se již v dubnu dohodl na koupi majoritního podílu v pivovaru Cervecería Nacional Dominicana z Dominikánské republiky za 1,2 miliardy dolarů. Převzetím vznikne největší nápojová skupina v Karibiku.
Firma Anheuser-Busch InBev je největším výrobcem piva na světě. Vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů. Po spojení s Modelem firma vyrobí asi 400 milionů hektolitrů piva ročně, čímž svého nejbližšího konkurenta SABMiller překoná o 75 procent.
Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je letos získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company. Anheuser-Busch vede řadu právních sporů s českobudějovickým Budvarem. Oba pivovary bojují již více než sto let o značku Budweiser a její různé obměny. Většina sporů je z nedávných let, kdy Budvar zvýšil export.