Německý McDonald’s jde proti stánkařům. Bude prodávat Currywurst

Currywurst

Currywurst Zdroj: Wikimedia Commons

Currywurst patří k Německu podobně jako pivo, fotbal nebo kvalitní auta. Na kolečka rozkrájená bílá klobása politá červenou omáčkou a zasypaná žlutým kari práškem byla odjakživa doménou pouličních stánků. Nyní chce na oblíbené německé specialitě vydělat i americký řetězec McDonald’s. Currywurst bude od února nabízet ve svých restauracích.

Klobásy pro řetězec bude dodávat bavorský masokombinát HoWe-Wurstwaren KG, který vlastní šéf fotbalového Bayernu Uli Hoeneß. V nabídce se objeví pod názvem McCurrywurst a budou k dostání na všech 1400 pobočkách v celém Německu. Prodejní akce má trvat šest týdnů, píše magazín Spiegel Online.

Jeden McCurrywurst má stát 2,99 euro, což je více, než za kolik se běžně prodávají Currywursty. Cena lidové pochoutky na stáncích se pohybuje kolem 2,20 euro.

„Je to odvážná cena,“ říká pro Berliner Kurier Mario Ziervogel, člen dynastie, která založila legenrádní prodejnu Currywurstů jménem Konnopke. „Myslím že je dost možné, že se to moc dlouho v nabídce neudrží. Nepasuje to do konceptu McDonald’s. Je to stejné, jako kdybyste v pizzerii začali prodávat kebab,“ dodává.