Plzeňskému Prazdroji loni stouply prodeje doma i v zahraničí | E15.cz

Plzeňskému Prazdroji loni stouply prodeje doma i v zahraničí

ČTK

Plzeňský Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Informace přinesla Jitka Němečková, mluvčí největšího českého pivovaru. Před rokem ho převzala japonská skupina Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, která působí ve více než 100 zemích.

Prodeje v ČR už zveřejnila skupina koncem března. Činily sedm milionů hektolitrů piva, meziročně o necelé procento víc.

"Dařilo se jak samotnému vývozu, který se zvýšil o šest procent na více než 1,5 milionu hektolitrů, tak licenční výrobě. Ta vzrostla téměř o 13 procent na 2,6 milionu hektolitrů," uvedla mluvčí.

Rekord zaznamenal v loňském roce prémiový ležák Pilsner Urquell, jehož export přesáhl milion hektolitrů. O rok dříve to bylo 970 tisíc hektolitrů. V České republice i v zahraničí prodal loni pivovar 2,5 milionu hektolitrů plzeňského ležáku.

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Nejvíce ho vyvezl na slovenský, německý a jihokorejský trh. Prazdroj bude dále posilovat prodeje Pilsneru Urquell, kromě tradičních teritorií se zaměřuje na asijské trhy s velkým potenciálem. Od dubna zahájil pravidelný export do Číny, kde nabídne plzeňský ležák hlavně v metropolitních oblastech. V dubnu převzala skupina Asahi distribuci sudového i lahvového piva Pilsner Urquell na japonském trhu. "Pilsner Urquell má v Japonsku, stejně jako i jinde v Asii a po světě, pozici superprémiového produktu a tu budeme dále podporovat. Naším cílem není preferovat objem, ale nabídnout pivo ve skvělé kvalitě. Pečlivě proto spolu s Asahi volíme restaurace, v nichž bude k dostání," uvedl generální ředitel Prazdroje Grant Liversage.

Plzeňskému pivovaru se podle mluvčí díky Pilsneru Urquell daří úspěšně vyvážet do světa českou pivní kulturu. "Zájem o čepovaný plzeňský ležák ve světě trvale roste. Loni byl už téměř každý čtvrtý Pilsner Urquell v cizině načepován ze sudu nebo tanku," řekl Liversage. Tankové plzeňské pivo si lze v zahraničí vychutnat už v 90 hospodách a jeho objem meziročně vzrostl o 16 procent.

Výstav českých pivovarů zastavil růst. Klesl poprvé po pěti letech

Prazdroj každý rok vyškolí zhruba 30 nových zahraničních výčepních, aby čepovaný plzeňský originál chutnal všude po světě stejně jako v prvotřídní české hospodě. Výčepní experti pak pod vedením staršího obchodního sládka pro mezinárodní trhy Roberta Lobovského školí další výčepní a zvyšují úroveň čepování ležáku po světě. "Každá země má nějakou tradici čepování piva a místní se jí drží. Když jim ale poprvé někdo ukáže, jak správné čepování ovlivňuje výslednou chuť plzeňského piva, už jsou 'naši' a chtějí se také naučit správně čepovat český prémiový ležák," řekl Lobovský. Pivovar má po světě 85 výčepních expertů, ambasadorů kvality. Zájem o ně je velký, neboť restauracím, kde čepují, vzroste výtoč o 18 až 30 procent. Nejvíce jich pracuje v Britániii a Jižní Koreji, školí se v Plzni.

Plzeňský Prazdroj zvýšil od dubna 2016 do konce loňského března zisk před zdaněním meziročně o 30 procent na 4,8 miliardy korun. Tržby v tomto fiskálním roce stouply meziročně o osm procent téměř na 16 miliard korun.


Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!