Mohou moderní technologie pomáhat? V Domově Jeřabina s nimi pracují senioři i handicapovaní

Video placeholde

Využívání moderních technologií v péči o klienty v sociálních službách je trend, se kterým se v poslední době setkáváme stále častěji. Jak samotné technologie handicapovaní a senioři používají? Jaký k nim mají vztah? A co vše jim umožňují? Petr Krčál, ředitel pelhřimovského Domova Jeřabina, promluvil o využívání moderních technologií přímo v praxi.

Domov Jeřabina poskytuje svým klientům prvotřídní péči, která se opírá o individuální a rovný přístup, přátelství, podporu samostatnosti a také vlastní volby. Z velkého ústavního zařízení se Domov postupně přetransformoval na domácnosti rodinného typu, ve kterých jsou klienti skutečně doma. 

Pracovníci Domova Jeřabina využívají pro práci s klienty i moderní technologie. 

“Já si myslím, že každý člověk s jakýmkoliv hendikepem by měl mít možnost seznámit se s moderními technologiemi a aktivně na nich pracovat,” říká ředitel pelhřimovského Domova Jeřabina, Petr Krčál. Huawei Technologies (Czech) s.r.o.

Pelhřimovský Domov Jeřabina provozuje šest sociálních služeb pro klienty s mírnými mentálními vadami, kombinovaným postižením, poruchami autistického spektra či pro seniory. Interaktivní tabuli IdeaHub využívají všichni klienti. Učí se s ní pracovat, psát, počítat, kreslit i zlepšovat jemnou motoriku. Domov plánuje také zavádění interaktivních her, které nejen baví, ale zlepšují paměť, myšlení i kondici. “Lidé s poruchou autistického spektra velice rádi využívají moderní technologie a velmi dobře se na nich učí,” říká ředitel Domova Jeřabina Petr Krčál.

“Nejčastěji naši klienti používají mobilní telefony. Používají je ke komunikaci, zábavě, ale také k socializaci, protože jim umožňují udržovat se svými blízkými a kamarády kontakt,”  říká Petr Krčál a dodává “Velice vděčíme společnosti Huawei, která nám v období pandemie darovala mobilní telefony, které jsme využili pro kontakt našich klientů s jejich rodinami, přáteli a známými. To byla velká pomoc v  době, kdy jsme potřebovali pracovat jak s klienty, tak s rodinami.”