Propojení lyžařských areálů ve Špindlerově Mlýně se přiblížilo

Špindlerův Mlýn

Špindlerův Mlýn Zdroj: Profimedia.cz

Špindlerův Mlýn
Špindlerův Mlýn
Zahájení lyžařské sezony ve Špindlerově mlýně
Zimní středisko Špindlerův Mlýn
Zimní středisko Špindlerův Mlýn (22. únor 2018)
8
Fotogalerie

Krkonošská lyžařská střediska ve Svatém Petru a na Medvědíně mohou mít do dvou let společný centrální terminál. Společnost Melida, která provozuje skiareál ve Špindlerově Mlýně, obdržela totiž kladné stanovisko EIA o posuzování vlivů na životní prostředí. To je rozhodující krok k získání územního rozhodnutí a stavebního povolení na propojení obou center. Stavbu v hodnotě zhruba miliardy korun by chtěl provozovatel zahájit příští rok a dokončit v roce 2022.

„Souhlasné stanovisko EIA vnímáme s obrovskou vděčností a pokorou. Uvědomujeme, že se pohybujeme na území národního parku, proto jsme velice rádi, že se nám podařilo se všemi dotčenými najít společnou cestu, jak rozšířit a zmodernizovat naše středisko a zároveň nepoškodit přírodu, respektive společně zajistit pokračování její ochrany v maximální možné míře,“ uvedl pro deník E15 ředitel areálu René Hroneš. „Máme před sebou ještě celou řadu dalších, neméně důležitých milníků, na nichž pokračujeme v práci,“ doplnil Hroneš.

Propojovací projekt podle EIA počítá mimo jiné s výstavbou parkoviště a centrálního terminálu, vznikem dvou lanovek a sjezdových tratí a rozšířením těch stávajících. Společnost Melida, která patří do skupiny Tatry Mountain Resorts, jejímž akcionářem je slovenský miliardář Igor Rattaj, má střediska ve Špindlerově Mlýně pronajatá od sportovních svazů až do roku 2057. Loňské prodloužení nájmu bylo pro obří investici do propojení Medvědína a Svatého Petra s dlouhou finanční návratností klíčové.

Jen loni největší krkonošské lyžařské středisko do rozvoje obou areálu investovalo 80 milionů korun.

Zahájení sezóny 2019/2020 se ve Špindlerově Mlýně chystá na 7. prosince. V elektronickém obchodě už začal prodej skipasů na celou sezónu nyní. Prodej skipasů jako letenek zavedla společnost Tatry Mountain Resorts, v loňské sezóně ve slovenských střediscích. Ceny jednodenních skipasů tak určuje „nabídka a poptávka“.  Dynamické ceny vznikly jako potřeba řízené správy prodaných lístků a vytíženosti střediska v daném termínu.