Co vám (ne)uteklo: EET zřejmě skončí, Škoda je v krizi, gigafactory v Česku hned tak nebude...
2
/
7
Přehled fotografií
Zavřít
Dodavatel elektřiny a plynu Bohemia Energy zaniká. Společnost se rozhodla dobrovolně ukončit činnost, aby zabránila hrozícímu krachu. Do finančních problémů se firma dostala kvůli rostoucím cenám energií, které na burze od začátku roku několikanásobně zdražily. Nikdo ze zákazníků o dodávky energií nepřijde. Zajistí je takzvaný dodavatel poslední instance - tedy hlavní dodavatel na daném distribučním území. Podle analytiků ale energie původním zákazníkům Bohemia Energy podstatně zdraží. A to až o stovky procent.
|
Zdroj: Michael Tomeš
Krize výroby ve Škodě Auto si vybírá personální daň. Automobilka od 18. října až do konce roku výrazně omezí či zcela zastaví produkci ve všech třech svých českých závodech. To podle aktuálních informací odborů vyvolá velké stěhování zaměstnanců ve firmě. Pro řadu z nich by jinak firma neměla využití. V listopadu proto začne ve větší míře přesouvat lidi na jiné pozice. Vytvoří také takzvaná převisová centra, kam zařadí pracovníky, pro které nemá práci. Někteří lidé se podle odborů dokonce přemístí do jiných závodů. Zaměstnanci se obávají propouštění.
|
Zdroj: Škoda Auto
Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess přijel do Česka jednat o gigafactory. Nakonec však oznámil, že rozhodnutí o půl roku odloží.
|
Zdroj: Reuters
Vicepremiera Karel Havlíček jednal o gigafactory. Nakonec však s VW pouze podepsal memorandum o výstavbě dobíjecích stanic pro elektromobily.
|
Zdroj: E15 Michael Tomeš
Koalice pěti středopravicových stran chce do 8. listopadu podepsat vládní koaliční smlouvu a do konce října zveřejnit klíčové body programového prohlášení. Některé změny jsou však zřejmé už dnes. Budoucí Fialova vláda se pravděpodobně přikloní ke zrušení elektronické evidence tržeb a shoduje se i na omezení studentských slev na jízdném.
|
Zdroj: E15 Michaela Szkanderová
Sportovní klání se už dávno neodehrávají jen na stadionech nebo na závodních tratích, v tuzemsku na síle nabírá elektronický sport. Jednu z hlavních rolí v něm hraje tým Sinners sponzorovyný svým vlastníkem, skupinou Syner Petra Syrovátka a Jiřího Urbana. V zimě uplynou dva roky od založení týmu, jenž se zakrátko zařadil do evropské špičky. Majitelé teď rozjíždějí investiční kolo, ve kterém chtějí sehnat čtyřicet milionů korun na další rozvoj.
|
Zdroj: Pavel Mazáč (Sport)
Hned několik změn ve struktuře českého dopravce Leo Expressu si vyžádal investiční vstup španělské státní železniční společnosti Renfe.
|
Zdroj: E15 Stepan Bruner
Zavřít