Kostitřas z Ústí či Škodovácké zlato. Připomeňte si, jaké bizarní přezdívky zdobí českou železnici

1/30
Zavřít
  • Brejlovec - předsazená čelní okna připomínají brýle
    Brejlovec - předsazená čelní okna připomínají brýle| Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Kostitřas z Ústí dostal pojmenování podle  svého nevšedního způsobu jízdy a působiště
    Kostitřas z Ústí dostal pojmenování podle svého nevšedního způsobu jízdy a působiště| Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Škodovácké zlato - ve své době nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotiva z plzeňské Škodovky
    Škodovácké zlato - ve své době nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotiva z plzeňské Škodovky| Zdroj: Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Kocour - podle značného rozšíření. "Je na každém dvoře"
    Kocour - podle značného rozšíření. "Je na každém dvoře"| Zdroj: Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Laminátka - podle materiálu skříně lokomotivy
    Laminátka - podle materiálu skříně lokomotivy| Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Staré dvojče - takto se má lokomotiva odlišit od novějších typů
    Staré dvojče - takto se má lokomotiva odlišit od novějších typů| Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Tetrapak - tvarem a barevným provedením připomíná tetrapakovou krabici plnotučného mléka
    Tetrapak - tvarem a barevným provedením připomíná tetrapakovou krabici plnotučného mléka| Zdroj: Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Karkulka - pojmenovaná dle barvy nátěru
    Karkulka - pojmenovaná dle barvy nátěru| Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Prasátko - druhá série lokomotivy má chladič, který připomíná prasečí čumák
    Prasátko - druhá série lokomotivy má chladič, který připomíná prasečí čumák| Zdroj: Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Potěmkin - podle počáteční velmi nízké spolehlivosti v kontrastu s působivým zevnějškem a letitým toužebným očekáváním
    Potěmkin - podle počáteční velmi nízké spolehlivosti v kontrastu s působivým zevnějškem a letitým toužebným očekáváním| Zdroj: Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Pomeranč - podle původní oranžové barvy
    Pomeranč - podle původní oranžové barvy| Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Hektor předznamenává sílu lokomotivy
    Hektor předznamenává sílu lokomotivy| Zdroj: Robertheinzke, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Plecháč - podle materiálu skříně lokomotivy
    Plecháč - podle materiálu skříně lokomotivy| Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Přezdívka Ešus vznikla jeho recesistickou náhradou. Bílo-modrý nátěr prvních dodaných kusů propůjčil přezdívku "Ledovec".
    Přezdívka Ešus vznikla jeho recesistickou náhradou. Bílo-modrý nátěr prvních dodaných kusů propůjčil přezdívku "Ledovec".| Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Bardotka - z bočního pohledu údaně lokomotiva připomíná hrudník herečky a zpěvačky Brigitte Bardotové
    Bardotka - z bočního pohledu údaně lokomotiva připomíná hrudník herečky a zpěvačky Brigitte Bardotové| Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Emil Zátopek - oficiální pojmenování Škody a Českých drah. Také se mu ale říká Vana, Zázrak, Messerschmitt, Svářečka či Mrazák.
    Emil Zátopek - oficiální pojmenování Škody a Českých drah. Také se mu ale říká Vana, Zázrak, Messerschmitt, Svářečka či Mrazák.| Zdroj: Jaroslav Charvát, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Žralok - oficiální název je RegioShark, pro české cestující tak jasný Žralok
    Žralok - oficiální název je RegioShark, pro české cestující tak jasný Žralok| Zdroj: PetrS., Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Žehlička - podle vnějšího tvaru a určení pro posun na nádraží
    Žehlička - podle vnějšího tvaru a určení pro posun na nádraží| Zdroj: Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Potkan - podle tvaru a umístění světel
    Potkan - podle tvaru a umístění světel| Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Velké lego - podle tříbarevného nátěru, připomínajícího dětskou stavebnici – větší „sourozenec“ řady 704
    Velké lego - podle tříbarevného nátěru, připomínajícího dětskou stavebnici – větší „sourozenec“ řady 704| Zdroj: Manfred E. Fritsche, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Velbloud - pojmenovaný podle skříně ventilátorů na střeše vozidla
    Velbloud - pojmenovaný podle skříně ventilátorů na střeše vozidla| Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Šukafon - přezdívka má vyjádřit opovržení nad hrkáním vozu při jízdě
    Šukafon - přezdívka má vyjádřit opovržení nad hrkáním vozu při jízdě| Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Špageta si získala přezdívku pro svůj nevšední poměr výšky a délky
    Špageta si získala přezdívku pro svůj nevšední poměr výšky a délky| Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Rychlé eso má přezdívku podle dřívějšího značení dvousystémových lokomotiv ES
    Rychlé eso má přezdívku podle dřívějšího značení dvousystémových lokomotiv ES| Zdroj: Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Belgičanka - odkud asi Belgičanka pochází?
    Belgičanka - odkud asi Belgičanka pochází?| Zdroj: Migormcz, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Rosnička si vysloužila přezdívku barvou svého nátěru
    Rosnička si vysloužila přezdívku barvou svého nátěru| Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Rakev - přezdívka je založena na tvaru vozidla
    Rakev - přezdívka je založena na tvaru vozidla| Zdroj: Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Princezna - krásný vzhled = krásná přezdívka
    Princezna - krásný vzhled = krásná přezdívka| Zdroj: Harold, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Ponorka - podle tvaru
    Ponorka - podle tvaru| Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
  • Bastard - Lokomotiva řady 372 nese přezdívku Bastard proto, že na rozdíl od lokomotiv řad 163, 263 a 363, z nichž byla odvozena, používá zastaralé odporové regulace výkonu a také z důvodu nižšího výkonu.
    Bastard - Lokomotiva řady 372 nese přezdívku Bastard proto, že na rozdíl od lokomotiv řad 163, 263 a 363, z nichž byla odvozena, používá zastaralé odporové regulace výkonu a také z důvodu nižšího výkonu.| Zdroj: Aktron, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Brejlovec - předsazená čelní okna připomínají brýle
Kostitřas z Ústí dostal pojmenování podle  svého nevšedního způsobu jízdy a působiště
Škodovácké zlato - ve své době nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotiva z plzeňské Škodovky
Kocour - podle značného rozšíření. "Je na každém dvoře"
Laminátka - podle materiálu skříně lokomotivy
Staré dvojče - takto se má lokomotiva odlišit od novějších typů
Tetrapak - tvarem a barevným provedením připomíná tetrapakovou krabici plnotučného mléka
Karkulka - pojmenovaná dle barvy nátěru
Prasátko - druhá série lokomotivy má chladič, který připomíná prasečí čumák
Potěmkin - podle počáteční velmi nízké spolehlivosti v kontrastu s působivým zevnějškem a letitým toužebným očekáváním
Pomeranč - podle původní oranžové barvy
Hektor předznamenává sílu lokomotivy
Plecháč - podle materiálu skříně lokomotivy
Přezdívka Ešus vznikla jeho recesistickou náhradou. Bílo-modrý nátěr prvních dodaných kusů propůjčil přezdívku "Ledovec".
Bardotka - z bočního pohledu údaně lokomotiva připomíná hrudník herečky a zpěvačky Brigitte Bardotové
Emil Zátopek - oficiální pojmenování Škody a Českých drah. Také se mu ale říká Vana, Zázrak, Messerschmitt, Svářečka či Mrazák.
Žralok - oficiální název je RegioShark, pro české cestující tak jasný Žralok
Žehlička - podle vnějšího tvaru a určení pro posun na nádraží
Potkan - podle tvaru a umístění světel
Velké lego - podle tříbarevného nátěru, připomínajícího dětskou stavebnici – větší „sourozenec“ řady 704
Velbloud - pojmenovaný podle skříně ventilátorů na střeše vozidla
Šukafon - přezdívka má vyjádřit opovržení nad hrkáním vozu při jízdě
Špageta si získala přezdívku pro svůj nevšední poměr výšky a délky
Rychlé eso má přezdívku podle dřívějšího značení dvousystémových lokomotiv ES
Belgičanka - odkud asi Belgičanka pochází?
Rosnička si vysloužila přezdívku barvou svého nátěru
Rakev - přezdívka je založena na tvaru vozidla
Princezna - krásný vzhled = krásná přezdívka
Ponorka - podle tvaru
Bastard - Lokomotiva řady 372 nese přezdívku Bastard proto, že na rozdíl od lokomotiv řad 163, 263 a 363, z nichž byla odvozena, používá zastaralé odporové regulace výkonu a také z důvodu nižšího výkonu.