Logo magazínu

Kostitřas z Ústí či Škodovácké zlato. Připomeňte si, jaké bizarní přezdívky zdobí českou železnici

5 / 30
Prohlédnout znovu

Kostitřas z Ústí či Škodovácké zlato. Připomeňte si, jaké bizarní přezdívky zdobí českou železnici

Brejlovec - předsazená čelní okna připomínají brýle | Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Kostitřas z Ústí dostal pojmenování podle svého nevšedního způsobu jízdy a působiště | Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Škodovácké zlato - ve své době nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotiva z plzeňské Škodovky | Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Kocour - podle značného rozšíření. "Je na každém dvoře" | Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Laminátka - podle materiálu skříně lokomotivy | Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Staré dvojče - takto se má lokomotiva odlišit od novějších typů | Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Tetrapak - tvarem a barevným provedením připomíná tetrapakovou krabici plnotučného mléka | Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Karkulka - pojmenovaná dle barvy nátěru | Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Prasátko - druhá série lokomotivy má chladič, který připomíná prasečí čumák | Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Potěmkin - podle počáteční velmi nízké spolehlivosti v kontrastu s působivým zevnějškem a letitým toužebným očekáváním | Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Pomeranč - podle původní oranžové barvy | Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Hektor předznamenává sílu lokomotivy | Robertheinzke, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Plecháč - podle materiálu skříně lokomotivy | Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Přezdívka Ešus vznikla jeho recesistickou náhradou. Bílo-modrý nátěr prvních dodaných kusů propůjčil přezdívku "Ledovec". | Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Bardotka - z bočního pohledu údaně lokomotiva připomíná hrudník herečky a zpěvačky Brigitte Bardotové | Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Emil Zátopek - oficiální pojmenování Škody a Českých drah. Také se mu ale říká Vana, Zázrak, Messerschmitt, Svářečka či Mrazák. | Jaroslav Charvát, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Žralok - oficiální název je RegioShark, pro české cestující tak jasný Žralok | PetrS., Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Žehlička - podle vnějšího tvaru a určení pro posun na nádraží | Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Potkan - podle tvaru a umístění světel | Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Velké lego - podle tříbarevného nátěru, připomínajícího dětskou stavebnici – větší „sourozenec“ řady 704 | Manfred E. Fritsche, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Velbloud - pojmenovaný podle skříně ventilátorů na střeše vozidla | Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Šukafon - přezdívka má vyjádřit opovržení nad hrkáním vozu při jízdě | Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Špageta si získala přezdívku pro svůj nevšední poměr výšky a délky | Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rychlé eso má přezdívku podle dřívějšího značení dvousystémových lokomotiv ES | Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Belgičanka - odkud asi Belgičanka pochází? | Migormcz, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rosnička si vysloužila přezdívku barvou svého nátěru | Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rakev - přezdívka je založena na tvaru vozidla | Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Princezna - krásný vzhled = krásná přezdívka | Harold, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Ponorka - podle tvaru | Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Bastard - Lokomotiva řady 372 nese přezdívku Bastard proto, že na rozdíl od lokomotiv řad 163, 263 a 363, z nichž byla odvozena, používá zastaralé odporové regulace výkonu a také z důvodu nižšího výkonu. | Aktron, Wikimedia Commons (CC BY-SA)

Od baterie po elektromotor. Jak se vyrábí nová generace Huyndai Kona v Nošovicích

Úpadek českého stavebnictví. Developeři brzdí, financování projektů vázne, úřady nepovolují

Nové vlaky pro České dráhy i kraje mají zpoždění. Výrobcům chybějí součástky i lidé

Válka na Ukrajině ONLINE: Expert míní, že zničení Kachovky hraje do karet víc Ukrajincům než Rusům

Hurá na dovolenou nejen s cestovkou. V Německu sílí fenomén kempování

Lidé nechtějí, aby je někdo řídil. Manažeři potřebují nové dovednosti