Kostitřas z Ústí či Škodovácké zlato. Připomeňte si, jaké bizarní přezdívky zdobí českou železnici
5
/
30
Přehled fotografií
Zavřít
Brejlovec - předsazená čelní okna připomínají brýle
|
Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Kostitřas z Ústí dostal pojmenování podle svého nevšedního způsobu jízdy a působiště
|
Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Škodovácké zlato - ve své době nejvýkonnější a nejrychlejší lokomotiva z plzeňské Škodovky
|
Zdroj: Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Kocour - podle značného rozšíření. "Je na každém dvoře"
|
Zdroj: Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Laminátka - podle materiálu skříně lokomotivy
|
Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Staré dvojče - takto se má lokomotiva odlišit od novějších typů
|
Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Tetrapak - tvarem a barevným provedením připomíná tetrapakovou krabici plnotučného mléka
|
Zdroj: Diesirae, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Karkulka - pojmenovaná dle barvy nátěru
|
Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Prasátko - druhá série lokomotivy má chladič, který připomíná prasečí čumák
|
Zdroj: Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Potěmkin - podle počáteční velmi nízké spolehlivosti v kontrastu s působivým zevnějškem a letitým toužebným očekáváním
|
Zdroj: Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Pomeranč - podle původní oranžové barvy
|
Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Hektor předznamenává sílu lokomotivy
|
Zdroj: Robertheinzke, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Plecháč - podle materiálu skříně lokomotivy
|
Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Přezdívka Ešus vznikla jeho recesistickou náhradou. Bílo-modrý nátěr prvních dodaných kusů propůjčil přezdívku "Ledovec".
|
Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Bardotka - z bočního pohledu údaně lokomotiva připomíná hrudník herečky a zpěvačky Brigitte Bardotové
|
Zdroj: Radouch, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Emil Zátopek - oficiální pojmenování Škody a Českých drah. Také se mu ale říká Vana, Zázrak, Messerschmitt, Svářečka či Mrazák.
|
Zdroj: Jaroslav Charvát, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Žralok - oficiální název je RegioShark, pro české cestující tak jasný Žralok
|
Zdroj: PetrS., Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Žehlička - podle vnějšího tvaru a určení pro posun na nádraží
|
Zdroj: Honza Groh, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Potkan - podle tvaru a umístění světel
|
Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Velké lego - podle tříbarevného nátěru, připomínajícího dětskou stavebnici – větší „sourozenec“ řady 704
|
Zdroj: Manfred E. Fritsche, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Velbloud - pojmenovaný podle skříně ventilátorů na střeše vozidla
|
Zdroj: Petr Štefek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Šukafon - přezdívka má vyjádřit opovržení nad hrkáním vozu při jízdě
|
Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Špageta si získala přezdívku pro svůj nevšední poměr výšky a délky
|
Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rychlé eso má přezdívku podle dřívějšího značení dvousystémových lokomotiv ES
|
Zdroj: Dezidor, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Belgičanka - odkud asi Belgičanka pochází?
|
Zdroj: Migormcz, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rosnička si vysloužila přezdívku barvou svého nátěru
|
Zdroj: Rainerhaufe, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Rakev - přezdívka je založena na tvaru vozidla
|
Zdroj: Michal Maňas, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Princezna - krásný vzhled = krásná přezdívka
|
Zdroj: Harold, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Ponorka - podle tvaru
|
Zdroj: Vít Javůrek, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Bastard - Lokomotiva řady 372 nese přezdívku Bastard proto, že na rozdíl od lokomotiv řad 163, 263 a 363, z nichž byla odvozena, používá zastaralé odporové regulace výkonu a také z důvodu nižšího výkonu.
|
Zdroj: Aktron, Wikimedia Commons (CC BY-SA)
Zavřít